AMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Diagnose
    • Diagnosetools
    • Diagnosetips
    • Pass-thru
    • State of Health
  • APK
    • Regelgeving
    • APK-tools
  • Techniek
    • Hybride & EV
    • Waterstof
    • Motor & Transmissie
  • Werkplaats
    • Werkplaatsinrichting
    • Tools & Equipment
  • Garageforum
  • Reparatiewijzer
  • Kennistest

Alles over Euro 7

  • Gegevens uit de auto over verbruik, emissieproblemen en meer moeten in Euro 7 voor de automobilist open liggen – lees: alles zonder diagnosetester in te zien. - Foto: Bosch
    Wetgeving3 apr. 24

    Euro 7: vragen voor autobedrijf en klant

    Het is bijna klaar, de nieuwe Euro 7 emissie-eisen-toevoeging aan de Europese typekeuringvoorschriften 2018/858. Het Europees parlement ging in maart akkoord. Nu moeten nationale overheden en parlementen nog hun handtekening zetten. Alles duidelijk, of kunnen we nog vragen stellen?

  • Schoon genoeg? Voldoen aan de laatste Euro 6 eisen vergt al heel wat, zoals close coupled katalysatoren en dubbele SCR katalysator tegen NOx. - Foto: Volkswagen
    Euro 728 dec. 23

    Euro 7 blijft discussiestuk - wat zijn gevolgen voor aftersales?

    De invoering van Euro 7 emissie-eisen is een stapje dichterbij. Of toch niet? En wat zijn eigenlijk de mogelijke gevolgen voor het autobedrijf?

  • Het zal bij Euro 7 niet meer genoeg zijn dat OBD in de werkplaats fouten in emissiesystemen toont, OBM moet in voorkomend geval meteen de rijder waarschuwen en aandringen op een werkplaatsbezoek.
    Euro 720 nov. 23

    Euro 7 in afgezwakte vorm bijna klaar - dit zit erin

    Het Europees Parlement heeft gestemd over het Euro 7-voorstel, met een hele bos wijzigingen erbij. Er is goede hoop dat nog dit jaar de puntjes op de i komen, en voor de Europese verkiezingen volgend voorjaar de definitieve versie gepubliceerd wordt. Onzorgvuldig haastwerk, of juist een weloverwogen besluit?

  • Voor emissiemeting gewoon blijven bij WLTP-labtest en RDE-praktijktest zoals nu. Interessant dat voorgesteld wordt CO2/verbruiksmeting niet meer in een aparte regeling, maar in Euro 7 te brengen.
    Euro 729 sep. 23

    Voorstel Euro 7-eisen onder druk

    De Europese ministerraad wierp op 25 september de horde op waar Euro 7 niet ongeschonden overheen komt. Er werd een streep gezet door de voorgenomen, strenge Euro 7-eisen. Waar eindigt dit? Dat weten we pas als het Europees Parlement zich hierover buigt.

  • De uitstooteisen zoals nu voorgesteld, liggen dichter bij Euro 6/VI dan bij de door de Europese Commissie gewenste Euro 7.
    Emissie26 sep. 23

    EU zet streep door strenge Euro 7-uitstootnorm

    EU-lidstaten willen geen strengere uitstootnormen zoals eerder onder Euro 7 voorgesteld door de Europese Commissie.

  • Onderzoek van onder meer AECC toont dat Euro 7 technisch al haalbaar is, met zaken als elektrisch verwarmde katalysatoren en twee SCR katalysatoren om NOx te neutraliseren.
    Euro 711 sep. 23

    Auto-onderdelenindustrie pleit voor strenge Euro 7-eisen

    Zoals de agenda van de Europese Commissie er nu uitziet zou op 25 september de beslissing kunnen vallen hoe Euro 7 ingevoerd gaat worden. Even daarvoor stemt het ENVI milieu-comité van het Europees Parlement over het huidige voorstel. Opmerkelijk is een lobby vanuit de autobranche om te gaan voor zo snel mogelijk invoeren van strenge Euro 7-eisen.

  • AECC onderzocht wat mogelijk is om auto’s nog schoner te maken, en stelt nu vast dat ze zonder vergaande ingrepen zeker onder de voorgestelde Euro 7 normen kunnen blijven.
    Euro 716 mei 23

    Hoe staat het met de Euro 7 regeling?

    Er is nog veel te doen omtrent het Euro 7 voorstel van de Europese Commissie. Grotendeels in de sfeer van 'heeft dat nog zin, als vanaf 2035 nul-emissie van CO2 wordt geëist'?

  • Veel uitgebreidere RDE-tests van praktijksituaties zijn de belangrijkste metingen voor Euro 7, auto’s zullen zelf ook genoeg sensors moeten hebben om het emissiesysteem te bewaken.
    Euro 727 dec. 22

    Euro 7-voorstel op tafel: Vertragen schone voornemens de overgang...

    Na meerdere keren uitstel ligt er een voorstel van de Europese Commissie voor nieuwe Euro emissie-eisen. Eerder dit jaar viel al een besluit over CO2-eisen: vanaf 2035 nul CO2-emissie voor nieuwe auto's. Dus elektrisch, geen uitlaatgas, dan geen Euro 7 of 8 meer nodig? Nee, ook e-auto's hebben emissies, die al in Euro 7 gereguleerd worden.

  • Elektrische aandrijving27 dec. 22

    AMT Autobranche Mega Top 10: Extreem olieverbuik, schone Euro...

    De AMT Autobranche Mega Top 10, dat is 2022 samengevat in tien topartikelen. Na nummers 10 en 9 is het nu de beurt aan 8, 7 en 6. Deze staan in het teken van extremen: extreem olieverbruik, extreem schone Euro 7-motoren en extreem veelvoorkomende fouten bij aircodiagnose.

  • Plug-in rijders pluggen niet superzuinig ‘zo vaak als maar kan’ in, zo blijkt. Daar gaan ze in Euro 6e in twee stappen op afgerekend worden, met hogere CO₂-uitstootwaarden voor PHEVs.
    WLTP13 sep. 22

    Waar blijft de Euro 7-norm?

    De verwachting was dat na vorig jaar aangereikte adviezen snel een uitgewerkt Euro 7-voorstel zou komen. Eigenlijk al laat, omdat een 'lead time' van enkele jaren gebruikelijk is. In 2025 zou Euro 7/VII moeten ingaan, dus had de industrie ter voorbereiding van nieuwe modellen vorig jaar horen te weten wat de nieuwe eisen worden.

Meer artikelen

  1. Superschone truck kan CO2-neutraal worden met e-diesel
  2. Extreem schone motoren met Euro 7 i.c.m. duurzame en hernieuwbare brandstof, kan dat?
  1. Nummer 5 van de Autobranche Mega Top 10: Overleeft de verbrandingsmotor Euro 7?
  2. Emissie-eisen vanaf 2025: (hoe) overleeft de verbrandingsmotor Euro 7?
  • Abonneren
  • Garageforum
  • Reparatiewijzer
  • Nieuwsbrieven
  • Over AMT
  • Abonnement opzeggen
  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren
  • Vacatures

Volg AMT

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • YouTube

Snel naar

  • Whitepapers
  • Webinars & livestreams
  • Digitaal magazine
  • Online magazine

Categorie

  • Diagnose
  • APK
  • Techniek
  • Werkplaats

Thema's

  • Trucks & bedrijfsauto's
  • Motorfietsen
  • APK
  • Diagnose
  • Hybride/EV
  • Airco
  • Werkplaatsformules

AMT is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen