Euro 7 blijft discussiestuk - wat zijn gevolgen voor aftersales?
De invoering van Euro 7 emissie-eisen is een stapje dichterbij. Of toch niet? En wat zijn eigenlijk de mogelijke gevolgen voor het autobedrijf?
Het Europees Parlement heeft gestemd over het Euro 7-voorstel, met een hele bos wijzigingen erbij. Er is goede hoop dat nog dit jaar de puntjes op de i komen, en voor de Europese verkiezingen volgend voorjaar de definitieve versie gepubliceerd wordt. Onzorgvuldig haastwerk, of juist een weloverwogen besluit?
De invoering van Euro 7 emissie-eisen is een stapje dichterbij. Of toch niet? En wat zijn eigenlijk de mogelijke gevolgen voor het autobedrijf?
Zoals de agenda van de Europese Commissie er nu uitziet zou op 25 september de beslissing kunnen vallen hoe Euro 7 ingevoerd gaat worden. Even daarvoor stemt het ENVI milieu-comité van het Europees Parlement over het huidige voorstel. Opmerkelijk is een lobby vanuit de autobranche om te gaan voor zo snel mogelijk invoeren van strenge Euro 7-eisen.
Er is nog veel te doen omtrent het Euro 7 voorstel van de Europese Commissie. Grotendeels in de sfeer van 'heeft dat nog zin, als vanaf 2035 nul-emissie van CO2 wordt geëist'?