AMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Diagnose
    • Diagnosetools
    • Diagnosetips
    • Pass-thru
    • State of Health
  • APK
    • Regelgeving
    • APK-tools
  • Techniek
    • Hybride & EV
    • Waterstof
    • Motor & Transmissie
  • Werkplaats
    • Werkplaatsinrichting
    • Tools & Equipment
  • Garageforum
  • Reparatiewijzer
  • Kennistest

Alles over Diesel injectie

  • Na “bijna 100 jaar” ervaring is Hans de Kam een allesweter op dieselgebied. De leden van ATC Arnhem-Nijmegen hangen aan zijn lippen. Maar gelegenheid om achterover te hangen krijgen ze niet. De Kam daagt ze uit en test voortdurend hun kennis. - Foto: Erwin den Hoed
    Diagnose, Reparatie & Revisie17 jun. 24

    Dieselproblemen: oorzaken en oplossingen

    Hoe lang gaat dieselbrandstof mee? Is brandstofanalyse zinvol? Kunnen ijzerdeeltjes door een brandstoffilter heen? Met welke temperatuur komt uitlaatgas de dieselmotor uit? Kan het DPF blijven zitten als je de turbo vervangt? Beschadigt spoelen het DPF? De antwoorden op deze en meer vragen lees je in dit artikel!

  • Er is heel veel Mercedes- en Porsche-kennis in huis, maar het werkaanbod gaat verder dan dat. Van motorrevisie van een klassieke Ford Thunderbird en NSU Prinz tot benzine-injectiepompverstuivers van oude takelwagentjes tot het vlakken van een BMW M50-kop.
    Artikel9 mei 19

    Revisiespecialist met kennis, passie en geduld

    Van der Linden Motorentechniek: een technisch pareltje in het Gelderse Didam, waar de liefde voor motorentechniek de boventoon voert. Gespecialiseerd in 'oude' motorentechniek, diesel en benzine-inspuiting, maar met het vizier op de toekomst.

  • Jerome Lison legt uit wat er allemaal bij komt kijken om een dieselinjector juist ingesteld te krijgen.
    Artikel1 okt. 17

    AMT Diagnose Boot Camp 2017: Correcties bij dieselinjectie Delphi

    Het was weer snel schakelen en een lawine aan kennis opdoen bij tien workshops van AMT's Diagnose Boot Camp 2017. Heel toepasselijk bij de Automotive Campus in Helmond als locatie, broedplaats voor nieuwe autotechniek. Een workshop van Delphi Dieselinjectiesystemen leerde meer over de finesses van dieselinjectie. Hoe regel je de uiterst nauw luisterende dosering om binnen Euro 5 of 6 eisen te blijven?

  • Dit is het idee, drievoudige dieselinjectie. Merk op dat de zuigervorm ook aangepast is, zonder het gebruikelijke kegeltje middenin de zuigerkom dat de centrale inspuiting richting zuigermantel stuurt.
    aandrijving4 mei 16

    Diesel schoner met driedubbele injectie?

    Hoe denkt het New ACE Institute de dieselverbranding een stuk schoner en tegelijk nog zuiniger te maken? Met een driedubbele injectie?

  • Afzettingen op de injectornaald geven een verstoord inspuitbeeld.
    Brandstoffen21 apr. 15

    Injectorvervuiling, hoe los je het op?

    Injectorvervuiling: oorzaak, gevolg en oplossing.

  • aandrijving15 mei 13

    Delphi injectie helpt diesel naar Euro 6

    Alle euforie over elektrisch rijden ten spijt, veruit de meesten blijven nog lang met een verbrandingsmotor rijden. Willen we brandstofverbruik en ...

  • ATG25 mrt. 13

    Kennistest: Programmeerbare verstuivercalibratie

    Verstuivers van een common rail injectiesysteem zijn voorzien van een calibratiecode. Om een regelmatige motorloop te verzekeren moet de ECU bekend zijn ...

  • aandrijving25 mrt. 13

    HPI-injector van Scania (2003-05)

  • Nieuws21 aug. 12

    Kennistest: Piëzo kristal

    De MAP-sensor en common-rail druksensor maken dankbaar gebruik van het piëzo kristal om druk te meten en een moderne dieselinjector opent als gevolg van de uitzetting van een piëzo kristal.

  • Nieuws21 mrt. 12

    Nieuwe impuls voor Bosch Injection Systems

    <a href="http://www.autobranchegids.nl/leverancier/r%2E_bosch/">Bosch</a> geeft het werkplaatsconcept Bosch Injection Systems een nieuwe impuls. Bosch wil nieuwe leden aantrekken en doet dat met een aangepast opleidingsprogramma, de mogelijkheid tot online inschrijving via extranet, de creatie van een Bosch Injection Systems community en de uitwisseling van meer technische informatie.

Meer artikelen

  1. 1986: Eerste Direct ingespoten diesel voor personenauto's (1986-7)
  2. Bosch common rail-injectie met 3000 bar
  3. Veelbelovende direct-drive dieselinjectie van Conti
  4. Common rail voor trucks naar 2500 bar
  5. Delphi Direct Acting Piëzo Injector (2008-10)
  6. Afscheid van de pompverstuiver (2008-3)
  7. Inspuitcomponenten wisselen zonder resultaat (2009-2)
  8. Injectiesysteem niet blij met biobrandstof
  9. Verbranding in beeld bij BMW
  1. Dieselwerkplaats van de toekomst
  2. Nieuwe generatie common rail vraagt om hightech verstuivers, sneller inspuiten met piëzotechniek (2002-12)
  3. Hoge druk bij common rail diesels (2002-05)
  4. Voordelen common rail versus verdelerpomp (2001-05)
  5. Werking van de Scania inspuiting (2001-04)
  6. Variabele inspuitdruk common rail systeem (2000-10)
  7. Piëzo-injector is supersnel (2000-02)
  8. Verstuivers zonder brandplaatjes (1998-09)
  9. Sleutelen aan common-rail (1997-11)
  • Abonneren
  • Garageforum
  • Reparatiewijzer
  • Nieuwsbrieven
  • Over AMT
  • Abonnement opzeggen
  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren
  • Vacatures

Volg AMT

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • YouTube

Snel naar

  • Whitepapers
  • Webinars & livestreams
  • Digitaal magazine
  • Online magazine

Categorie

  • Diagnose
  • APK
  • Techniek
  • Werkplaats

Thema's

  • Trucks & bedrijfsauto's
  • Motorfietsen
  • APK
  • Diagnose
  • Hybride/EV
  • Airco
  • Werkplaatsformules

AMT is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen