BYD betreedt de Servische markt
BYD introduceert volledig elektrische en plug-in hybride modellen op de Servische markt.
BYD introduceert volledig elektrische en plug-in hybride modellen op de Servische markt.
BYD zegt een manier te hebben gevonden om stekkerauto's net zo snel op te laden als een tankbeurt duurt.
BYD is 'open for business' zegt het automerk in een persbericht. Op het 'launch event van de nieuwe Atto 2 in Turijn ging de Chinese auto- en batterijproducent in gesprek met 380 Italiaanse onderdelenleveranciers. Waarom dat belangrijk is? Omdat BYD weleens aan het begin van een snelle groei in Nederland én Europa zou kunnen staan.
Wat verbouwereerd noteren RAI en Bovag een sterk stijgende stijging van de autoverkopen in het eerste kwartaal. Natuurlijk werd gerekend op een verbetering ten opzichte van 2022. Maar plus dik vijftig procent in maart? Dat gaat wel heel hard. Uitgestelde levering, waarschijnlijk. Tijdelijk effect, hoe zal het verder gaan in 2023?
Even leek het erop, eind vorig jaar, dat de schade aan de verkoopcijfers ten opzichte van 2021 heel klein zou zijn. Wat al een meevaller mocht heten, terugkijkend op het jaar. Hoewel 2021 bepaald niet best was, kon 2022 niet nóg slechter uitpakken. Maar dat deed het wel. Dus kop op: het kan dit nieuwe jaar alleen maar beter worden.
Build Your Dreams komt naar Nederland. Importeur van het Chinese merk is de Louwman Groep en de belangrijkste auto voor ons land heet Atto 3. Die C-segment elektrische SUV staat op het 'e-Platform 3.0'. Dat heeft twee kenmerken die we in de gaten moeten houden: het '8-in-1 powertrain system' en de 'LFP Blade Battery'. Die laatste is veiliger, goedkoper en milieuvriendelijker dan de batterijen in andere EV's, zegt BYD. Echt waar?
Het Chinese BYD liet eerder dit jaar weten een busorder te hebben gekregen voor Schiermonnikoog, om zes van hun elektrische K9 bussen te leveren. De Europese importeur huist in Rotterdam, blijkt. Nu is er weer een order, Schiphol gaat volgend jaar 35 e-bussen inzetten voor het platformvervoer. Doorbraak voor de eBus?
Bijna op de dag af drie jaar geleden <a href="http://www.amt.nl/Nieuws/AutoBinck-importeur-Chinees-automerk-BYD.htm">maakte Autobinck Holding bekend importeur te worden van het Chinese BYD</a>. Eerst zouden de BYD's vorig jaar komen, toen was er hoop op dit jaar, nu lijkt het 2012 te worden. Behalve dan voor de deelnemers in het Rotterdamse project 75-EV-RO, <a href="http://www.rotterdam.nl/elektrische_auto_s_uit_china_voor_wagenpark_rotterdam_">die al eerder de eerste elektrische BYD e6-modellen in Europa krijgen</a>. Een interessante ervaring?
<a href="http://www.autobinck.nl/">AutoBinck Holding</a> uit Den Haag is aangewezen als officiële importeur van de Chinese autofabrikant BYD. De contracten met de producent <a href="http://www.byd.com/">BYD (Build Your Dreams)</a> zijn woensdag <L CODE="C04">in Den Haag ondertekend</L>. AutoBinck heeft naast Nederland de importrechten verworven voor nog vier landen in Europa: Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Slovenië.
Een paar jaar geleden leek een invasie van nieuwe Chinese automerken aanstaande, maar het werd al gauw weer stil. Stilte voor de storm? Op de autoshow van Genève was uit die hoek alleen <a href="http://www.byd.com/">BYD</a> nadrukkelijk aanwezig. Met nieuwe elektrische en hybridemodellen, eentje zelfs met (vals) Nederlands kenteken. Gaat het er dit jaar toch van komen?