Speciale smeermiddelen voor maximale energie-efficiëntie hybride (en ontdek welke waarvoor)Gesponsord
Gesponsord

Gesponsord Speciale smeermiddelen voor maximale energie-efficiëntie hybride (en...

Met een toenemende focus op brandstofverbruik en emissiereductie zal de markt voor hybride voertuigen de komende jaren floreren. Om een goede smering te garanderen en de energie-efficiëntie van hybride voertuigen te maximaliseren, zijn speciale smeermiddelen essentieel, aldus Wolf Oil.

APK keurmeesters Bas Daatselaar en Melanie Schuurman, bandenexpert Henk Blom en programmamaker Gwen Jansen brengen de werkplaats naar de huiskamer in Geluk op wielen.

'Geluk op wielen', nieuw autoprogramma op SBS6: kijken of niet kijken?

'Geluk op wielen' helpt automobilisten om hun brandstofverbruik te verlagen en onnodige kosten voor onderhoud en reparatie te voorkomen. Zo rijden ze langer en duurzamer in hun auto. De eerste aflevering is zaterdag 5 maart, 15:30 uur op SBS6. De herhaling is op zondag, 11.30 uur. Kijken?

Vanavond live online lezing: Creatief omgaan met brandstoflimieten in...

Het F1-seizoen staat op het punt van beginnen. Hét moment om eens in te gaan op de techniek. Op dinsdag 30 juni om 19.30 uur presenteren AMT en ATC: creatief omgaan met brandstoflimieten in de Formule 1, door techneut en F1-liefhebber Robby Camps. Meld je nu aan!

Vier Greenixx-varianten in hetzelfde formaat fles. De inhoud van het koelsysteem of het motortype is kennelijk niet van belang. One size fits all?Voor abonnees
Voor abonnees

Voor abonnees Zuiniger en schoner? Kan Greenixx toveren met koelvloeistof?

Alle elektrische plannen ten spijt blijft de verbrandingsmotor nog lang belangrijk voor auto's van klein tot groot. Hoe zetten we dan stappen om minder brandstof te gebruiken, en minder enge gassen door de uitlaat te jagen? Greenixx komt nu met een ongebruikelijk middel. Een toevoeging aan de koelvloeistof zou 10 tot 15 procent brandstof besparen. Werkt dat? En hoe dan? Kortom: is het 'green' of is het niks?

Deze infographic laat goed zien welke factoren meespelen bij brandstofverbruik. Alle deze factoren worden gemeten en de resultaten vind je terug op de verklaring Brandstofverbuik en CO2-uitstoot.

Volvo Trucks loopt vooruit met verklaring brandstofverbruik en...

Vanaf 1 januari 2019 wordt de verklaring brandstofverbruik en CO2-uitstoot voor nieuwe trucks verplicht in de EU. Daarmee moet het vergelijken van verbruik en milieu-impact van de verschillende merken makkelijker worden. Volvo wacht niet tot 1 januari, maar geven de verklaring nu al bij elke nieuw geleverde truck af. Waarom?

Een veelbelovende poster van de wonderbaarlijke Eqoped. Of is het Eqopet? Leverbaar in diverse uitvoeringen, voor allerlei typen aansluitingen van brandstofleidingen.

Eqoped belooft spectaculaire brandstofbesparing, een wonder?

Als het gaat om tovenaars en alchemisten komt vaak de mythische Steen der Wijzen aan bod. Die zou lood in goud kunnen veranderen. Begrijpelijk dat elke tovenaar, alchemist en het goedgelovig publiek die Steen wilde vinden. Tegenwoordig wordt veel gezocht naar een ander wondermiddel: een eenvoudig ding dat het brandstofverbruik van alle motoren spectaculair verlaagt. Zoals het Eqoped-apparaat?

"Ik begrijp het advies wel, maar het veroorzaakt veel meer CO2-uitstoot", zegt een autojournalist. heeft hij gelijk?

Veroorzaakt meer bewegen 'veel meer' CO2-uitstoot?

"We moeten meer bewegen", zegt de gezondheidsraad. "Ik begrijp dat advies wel, maar het veroorzaakt veel meer CO2-uitstoot", reageert een autojournalist op Facebook. Interessante gedachte, wat is eigenlijk de CO2-uitstoot per kilometer van een fietser? AMT zoekt het uit.

Brandstofverbruik met 30% omlaag bij nieuwe Volvo-truck

Brandstofverbruik met 30% omlaag bij nieuwe Volvo-truck

Bijna een derde minder brandstof. De nieuwe concepttruck van Volvo Trucks laat zien hoe de productiviteit in het internationaal transport aanzienlijk kan worden verbeterd. Het geheim van deze brandstofbesparing is een aerodynamisch ontwerp en lager leeg gewicht.

Als de tweede aangedreven as omhoog is gebracht, kan tot 4% brandstof worden bespaard in vergelijking met wanneer alle assen zijn neergelaten

Video: Nieuwe liftbare tandemas van Volvo

Met de nieuwe liftbare tandemas van Volvo Trucks is het mogelijk om de tweede aangedreven as te ontkoppelen en omhoog te brengen. Dit geeft meer grip op de weg en verbruikt tot 4% minder brandstof wanneer de truck niet beladen is.

Het record van 1:50 is gereden met een standaard Peugeot 208 1.6 BlueHDi.

Peugeot 208 verbreekt zuinigheidsrecord (1:50)

Peugeot heeft 2152 km afgelegd op 43 liter diesel. Dat is 1 l / 100 km zuiniger dan in de NEDC-cyclus. Hoe heeft Peugeot dat voor elkaar gekregen?