BorgWarner toont nieuwe 800V power module
BorgWarner introduceert een nieuwe dubbelzijdig gekoelde 800V SiC-power module en een multilevel inverter voor efficiëntere elektrische voertuigen.
BorgWarner introduceert een nieuwe dubbelzijdig gekoelde 800V SiC-power module en een multilevel inverter voor efficiëntere elektrische voertuigen.
Pass-thru is nu en in de toekomst onmisbaar. Software-updates, sleutels en andere componenten inleren, extra functies vrij schakelen, geleide storingsdiagnose, toegang tot Technische Service Bulletins, schema's en andere data, het gaat allemaal via het Pass-thru-protocol. AMT vroeg acht leveranciers en diagnosespecialisten naar hun ervaringen en tips voor Pass-thru.
In eerste instantie voor de nieuwe Volkswagen Golf GTI met Performance Pack levert BorgWarner een echt sperdifferentieel. Het wordt elektronisch/hydraulisch aangestuurd en werkt gunstiger dan de gebruikelijke elektronische sperdifferentieels bij voorwielaangedreven auto's. Hoe werkt dat FXD, front cross differential?
Met verbazing vernamen we kort geleden dat BorgWarner dochter Beru aan de slag gaat met elektrostatische ontsteking, die de bougie kan vervangen.Dit op basis van in de VS ontwikkelde apparatuur, waarvan de licentierechten zijn gekocht. En nu duikt op dat Ford samen met de Universiteit van Liverpool werkt aan laser-ontsteking. Die zou binnen een paar jaar inzetbaar worden. Wat is dát nu weer?
Speciaal voor 'nieuwe markten' zoals China of India, en voor kleine auto's ontwikkelde <a href="http://www.borgwarner.com/">BorgWarner</a> een ...
Met de nieuwe 5 liter V8 in de Jaguar XK/XKR en XF/XFR komt de CTA-nokkenasversteller van <a href="http://www.borgwarner.com/">BorgWarner</a> naar ...
Zojuist heeft BorgWarner bekend gemaakt een nieuw ontstekingssysteem te hebben gekocht van het Amerikaanse <a ...
Liefst zien we grote doorbraken die auto's op slag stukken zuiniger maken. Maar bij een al zo hoogontwikkeld product zijn zulke grote slagen nauwelijks meer mogelijk. Het moet eerder komen van details, zoals een verbeterde koelventilator. <a href="http://thermal.borgwarner.com/index.html">BorgWarner</a> belooft dat de komende V6-diesel voor de Mercedes-Benz Sprinter dankzij hun nieuwe Visctronic schoner en zuiniger loopt. Hoe spaart zo'n bijzondere ventilator brandstof?
<a href="http://www.autobranchegids.nl/merk/beru/">Beru</a>, leverancier van nagenoeg alle componenten van de ontsteking, heeft een nieuwe catalogus uitgebracht van het complete programma. Het 400 pagina's tellende naslagwerk is een waardevolle informatiebron voor de werkplaats.
Steeds vaker duiken er problemen op met het EGR-systeem, zoals vervuiling van inlaatkanalen, storingen met EGR-kleppen etc. en inlaatspruitstukken van diesels die na enige tijd zover dichtslibben, dat er zeker een groot vermogensverlies zal zijn. Wat ik mij afvraag: waarom wordt bij de laatste generatie motoren het uitlaatgas niet ná het roetfilter weggenomen? Er komt dan schoner uitlaatgas binnen, en de grotere lengte van de aanvoerleiding koelt het uitlaatgas. Dat bespaart mogelijk een EGR-koeler en er zal zich minder roet in de EGR-klep en het inlaatkanaal afzetten.