AMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Diagnose
    • Diagnosetools
    • Diagnosetips
    • Pass-thru
    • State of Health
  • APK
    • Regelgeving
    • APK-tools
  • Techniek
    • Hybride & EV
    • Waterstof
    • Motor & Transmissie
  • Werkplaats
    • Werkplaatsinrichting
    • Tools & Equipment
  • Garageforum
  • Reparatiewijzer
  • Kennistest

Alles over APK Ondernemen

  • Dit is de dienst die de APK-erkenninghouder verricht voor zijn klant, de auto-eigenaar. RDW en belastingdienst zien het incasseren van afmeldkosten bij die klant en afdragen aan de RDW ook als dienst.
    APK20 dec. 24

    Moet je BTW afdragen over APK-afmeldkosten? Vervolg!

    Terug naar juli 2024. "Reken je BTW over APK-afmeldkosten?", vroegen we je toen. En we zochten uit of dat terecht was. Dat bleek een arbeidsintensief karwei, maar leverde boeiende details op. Gelukkig kregen we hulp van een advocaat. Zij pakt de zaak nu weer op. Krijgen we daarmee een definitief antwoord? Nee, nog niet, maar wel een twee belangrijke tips!

  • In de richtlijn vanaf 2014, verplicht vanaf 20 mei 2023. Waaraan voldoet een goede spelingsdetector? (Foto: Autec)
    APK23 sep. 22

    APK 1-spelingsdetector per 20 mei 2023: waaraan voldoet een goede...

    Hebben straks alle 864 APK 1-erkenninghouders op tijd een spelingsdetector? Of gaan er op 20 mei 2023 bedrijven afvallen? Waaraan voldoet een goede spelingsdetector eigenlijk? En zou je met een spelingsdetector met camerasysteem ook automatisch spelingen kunnen vaststellen?

  • APK19 nov. 21

    Video: Waarom nu al investeren in een deeltjesteller?

    1 juli 2022, vanaf dat moment heb je een deeltjesteller nodig voor de APK aan personenauto's, bestelwagens, trucks en bussen met dieselmotor en af-fabriek roetfilter. Toch zijn er werkplaatsen die er nu al een hebben. Waarom? En waar moet je eigenlijk op letten bij de aanschaf van dit APK-meetinstrument? Je ontdekt het in deze video op AMT TV.

  • Per 1 juli 2022 is dit de praktijk: een deeltjesteller in de werkplaats.
    APK keuring22 jan. 21

    Deeltjesteller in de APK per 1 juli 2022: dit zijn de gevolgen

    De deeltjesteller in de APK. Het was in kannen en kruiken, tot twee Kamerleden de rem erop zetten. Het resultaat: versoepeling van de norm en verlate invoering in juli 2022. Waar moet je op rekenen?

  • APK21 jan. 21

    Interview Kamerlid Remco Dijkstra: "Daarom rem op deeltjestest"

    De APK-deeltjesteller wordt verlaat ingevoerd, waarbij de uitstootnorm verhoogd wordt. Dit naar aanleiding van een motie van twee Kamerleden. AMT vraagt initiatiefnemer van deze motie, VVD'er Remco Dijkstra, naar zijn beweegredenen.

  • Voor abonnees
    Voor abonnees
    Ondernemen10 sep. 20

    Voor abonnees RAI Aftersalesmonitor: Onderhoud auto steeds goedkoper

    De aftersalesmonitor van RAI Vereniging is uit. Daarin lees je hoe Nederlandse automobilisten vorig jaar met het onderhoud van hun auto's omgingen. De monitor beantwoordt vragen als: Wat gaven ze er aan uit? Bij wie: de dealer, het onafhankelijk autobedrijf of …? Hoe vaak kwamen ze daar? En voor wat: APK, onderhoud, reparatie …? De resultaten zijn interessant én… schokkend!

  • Blog22 mei 20

    Column: De APK betaalbaar houden met een sub-APK?

    Als de plannen doorgaan, moeten APK-erkenninghouders vóór 2022 hun keuringsapparatuur uitbreiden met een deeltjesteller. Daarmee gaan we voor moderne diesels terug naar een tailpipe-meting. Maar nu één die het ontbreken van een goedwerkend roetfilter met zekerheid kan vaststellen. Een goede zaak voor de luchtkwaliteit, want een auto met defect roetfilter stoot meer fijnstof uit dan 25 tot 100 voertuigen met goed werkend filter. Wel brengt deze nieuwe erkenningseis een flinke investering met zich mee. Uiteindelijk moet die worden doorberekend aan de consument. Of…

  • De keurmeester wazig in beeld en mét stemvervorming lijkt al snel ‘fout’. Stemmingmakerij? Ja, maar het stelt ook aan de kaak dat er wel eens 
gesjoemeld wordt met de APK. Wat kunnen we daaraan doen?
    Nieuws16 apr. 19

    Wat kun je doen tegen sjoemel-APK's?

    APK: een geliefd onderwerp bij consumentenprogramma's. Met een verborgen camera op zak bij garagebedrijven langs op zoek naar duistere praktijken. Er is altijd een rotte appel te vinden en díe haalt de uitzending. Mag jij op een verjaardag weer uitleggen hoe de meesten wél werken.

  • Bedrijf 5 is geen aanwinst voor de branche. Een ‘keuring’ van 9 minuten leidt tot een waslijst van fictieve afkeurpunten.
    Artikel8 mei 18

    Radar: "Driekwart autobedrijven in de fout bij APK!" Klopt dat?

    Radar gezien op NPO 1? Het programma stuurde een dame met een Citroën C1 langs 12 autobedrijven voor een APK. De auto was rijkelijk voorzien van verborgen cameraatjes. Het resultaat was voor veel kijkers niet verrassend: "Er wordt veel gesjoemeld in autobedrijven." Is dat echt zo? En hoe kunnen goedwillende bedrijven de branche een betere naam bezorgen?

  • Een goede APK tegen een stuntprijs, kan dat? Of moet de winst dan komen uit onnodige reparaties?
    Nieuws31 mei 16

    Stunten met het APK-tarief

    Wij vroegen AMT-lezers naar hun APK-ervaringen. Kun je voor € 19,50 eigenlijk wel een APK uitvoeren? Welk tarief hanteer jij en is dat kostendekkend?

  • Abonneren
  • Garageforum
  • Reparatiewijzer
  • Nieuwsbrieven
  • Over AMT
  • Abonnement opzeggen
  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren
  • Vacatures

Volg AMT

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • YouTube

Snel naar

  • Whitepapers
  • Webinars & livestreams
  • Digitaal magazine
  • Online magazine

Categorie

  • Diagnose
  • APK
  • Techniek
  • Werkplaats

Thema's

  • Trucks & bedrijfsauto's
  • Motorfietsen
  • APK
  • Diagnose
  • Hybride/EV
  • Airco
  • Werkplaatsformules

AMT is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen