Elektrische auto kopen? Consument trapt op de rem door stijgende...
Het aantal mensen dat van plan is een elektrische auto te kopen neemt niet toe, zegt de ANWB na onderzoek onder ruim 2000 Nederlanders.
Het aantal mensen dat van plan is een elektrische auto te kopen neemt niet toe, zegt de ANWB na onderzoek onder ruim 2000 Nederlanders.
Wegenwacht Johnny Koehoorn restaureerde een Volkswagen Golf III Variant uit 1999, een voormalige Wegenwacht-auto die hij helemaal in originele staat terugbracht. Tot en met het originele Gedore-gereedschap aan toe.
Pechgevallen veranderen bij de Wegenwacht, door de ontwikkeling van auto's. Elektrische auto's staan steeds vaker stil langs de weg met een lege accu. De Wegenwacht schiet onderweg te hulp met een bijzondere aanhanger. Wat kan die aanhanger eigenlijk? Jim Otjens, automotive engineer bij de ANWB, vertelt over zijn opvallende ontwerp.
Ja hoor, het is weer zover. We gaan weer rekeningrijden! Een 'unieke coalitie' van belangenclubs wil dat het komende kabinet dat in een wet gaat vastleggen. Omdat het eerlijker is? Mwah, niet echt meer. Om de files te bestrijden dan? Nee joh, dat was vroeger! Vanaf 2030 moeten we gaan Betalen naar Gebruik omdat dat wonderen doet voor het klimaat. Echt waar?
Het zit er op. De eerste ronde van 'Bedrijfs- & Autotechnicus van de Toekomst, de online kennistest, is gesloten. Meer dan 1200 studenten Bedrijfs- en Autotechniek hebben zich gebogen over tien uitdagende technische vragen. Wie haalde een topscore en gaat door naar de halve finale en welke scholen mogen strijden voor de scholenprijs?
ANWB-Wegenwacht (en AMT-columnist) Remko Kalbfleisch helpt de eigenaar van een Nissan Qashqai met accuprobleem weer op weg. Wanneer de motor van de zes jaar oude Nissan, met 122.000 km op de teller, weer loopt, controleert Remko nog even de vloeistofniveaus. Dan ziet hij dat er een bruine, elastische gel bovenop de koelvloeistof in het overlooptankje drijft.
Begin jaren '70 piekte het aantal verkeersdoden in Nederland op 3500. Gelukkig was dat ruim een decennium later gehalveerd. En toen was het 1985 en kwam de APK. Sinds die tijd is het nog weer veel en veel veiliger geworden op de weg. Daarover had ik een leuk gesprek met een ANWB-Wegenwacht. (Ik praat graag met Wegenwachten, want ik ben heel leergierig...)
In de truckbranche is het al heel gewoon en veel nieuwe personenauto's doen het ook: onderweg de werkplaats op de hoogte houden van hun conditie. Met een plug-in op de EOBD-aansluiting kunnen oudere auto's dat ook. Wat zien de aanbieders in de EOBD-dongel? Zien zij wel toekomst voor de telematica-plug-in?
Op een beurs loop je een rondje, bekijk je nieuwe producten en maak je wellicht een praatje. Heel anders gaat het er aan toe op AMT Live. Leren, beleven en ontmoeten staan centraal. Leren doe je van verschillende gastsprekers in meer dan twintig kennissessies. En wat valt er te beleven? Van diagnose stellen aan motorblokken tot turbo-analyse. Hoe zit dat?
Na een jaar hard werken is het voor veel mensen bijna zover: vakantie. Lekker met het hele gezin ontstressen op een mooie bestemming. Alhoewel, met de auto naar het buitenland kan juist erg stressvol zijn. Hoe bied je als autobedrijf de helpende hand?