Peter Fokker

Freelance redacteur

Na de studie HTS-werktuigbouw koos Peter in 1978 voor de autojournalistiek. Eerst bij publieks autobladen, een periode als zelfstandig autoredacteur, enkele jaren bij AutoWeek. Om vanaf 2001 technisch specialisme en veel ervaring volop te kunnen inzetten bij AMT, sinds 2014 als zelfstandige.

Grote interesse in de nieuwste autotechniek, daarnaast in auto’s en muziek uit de jaren 60 en 70.

email: amt@vakmedianet.nl
Telefoon: 0653 280804

Euro 7 vraagt hoge prijs, zegt ACEA

Over de voortgang van Euro 7-regelgeving is heel wat te vertellen. De onderzoeksgroep AECC zegt: Voer gauw in, het is goed en niet duur. Maar de...

Het kleine MEB-platform keert terug naar traditionele opbouw, motor voorin en een niet -dure torsie-achteras waar geen tweede motor bij kan.

Dit jaar komt een herziene VW ID.3, oorspronkelijk beschouwd als de batterij-Golf voor morgen. Een massaal succes werd de ID.3 nog niet, eerder het...

Enerzijds legt Ford zich serieus vast op autonoom rijden met de oprichting van een apart bedrijf Latitude daarvoor, anderzijds lijkt verkeer in en om de stad geen primair doel.

Het visioen van autonome auto’s voor maximaal efficiënt en veilig verkeer verbleekt de laatste tijd. Maar dood is het nog niet. Opel en Ford zetten...

Oog voor techniek: Lamborghini Revuelto

Zelfs Lamborghini moet, als deel van de Volkswagen Groep, iets met elektromotoren. Al kan een kleine producent wel een uitzondering vinden in het...

AECC onderzocht wat mogelijk is om auto’s nog schoner te maken, en stelt nu vast dat ze zonder vergaande ingrepen zeker onder de voorgestelde Euro 7 normen kunnen blijven.

Er is nog veel te doen omtrent het Euro 7 voorstel van de Europese Commissie. Grotendeels in de sfeer van ‘heeft dat nog zin, als vanaf 2035...

Een compleet koelsysteem bij elektrische aandrijving, daar komt heel wat bij kijken. En het heeft nogal wat invloed op de prestaties, als batterij en motor steeds een prettig klimaat ervaren.

Er zijn allerlei toeleveranciers die graag complete elektrische aandrijflijnen voor auto’s leveren. Maar ook autofabrikanten zien het wel zitten om...

Vat dit plaatje symbolisch op, ook waterstof in de Renault-Hyvia Master, en synthetische brandstoffen voor nazaten van deze oude F1 Alpine blijven belangrijk naast elektriciteit.

Sinds deze maand lijkt het dat Duitsland, gesteund door Italië en Polen, de uitbanning van de verbrandingsmotor in de EU kan tegenhouden. Er zijn...