nieuws

Bosch introduceert diagnosetester KTS 350

Werkplaats & Onderhoud 1601

Bosch introduceert diagnosetester KTS 350
Nieuwe generatie KTS-familie van Bosch compleet met mobiele diagnosetester KTS 350

Na de introductie vorig jaar van de KTS 560 en KTS 590 diagnosemodules, met volledige PassThru-ondersteuning en toekomstbestendige Ethernet-diagnose-interface, vervolledigt Bosch zijn aanbod nieuwe generatie diagnosetesters met de KTS 350, een handige all-in-one tester voor diagnose, foutopsporing, reparatie en onderhoud. Het mobiele toestel met 10-inch touchscreen en geïntegreerde software maakt het dagelijkse werk in de werkplaats eenvoudiger en efficiënter.

De nieuwe KTS 350 is een mobiele all-in-one tester voor een optimaal gebruik in de werkplaats. Het toestel is meteen gebruiksklaar dankzij de vooraf geïnstalleerde en geconfigureerde ESI[tronic]-software. De krachtige processor, vier gigabyte aan werkgeheugen en het snelle 256 gigabyte SSD-programmageheugen zorgen, in combinatie met een Windows 10-besturing voor een snelle opstart van het programma en een probleemloze uitvoering van de taken.

Net zoals de KTS 560 en KTS 590 ondersteunt de KTS 350 alle huidige en toekomstige diagnoseprotocollen (gebaseerd op Ethernet). Het toestel kan tegelijkertijd met meerdere protocollen overweg en laat via de PassThru toe om, in overeenstemming met de Euro 5 en Euro 6-normen, de webportalen van de autofabrikanten te gebruiken voor diagnose en het herprogrammeren van stuurapparaten.

ESI[tronic] 2.0: up-to-date multifunctionele werkplaatssoftware

Nieuwe generatie KTS-familie van Bosch compleet met diagnosetester KTS 350

Nieuwe generatie KTS-familie van Bosch compleet met diagnosetester KTS 350.

Omdat een betrouwbaar diagnosetoestel krachtige software vereist, is ESI[tronic] van Bosch veel meer dan alleen een diagnosesoftware. De software maakt intelligent opsporen van technische storingen mogelijk en biedt optimale ondersteuning voor reparatie en onderhoud.

Sinds begin 2017 heeft ESI[tronic] een nieuw infotype: EBR (Experience Based Repair) of op ervaring gebaseerde reparatieoplossingen voor bekende storingen. Via EBR verkrijgt de werkplaats toegang tot meer dan 500.000 reële reparatieoplossingen, die wereldwijd door de Technische Hotline van Bosch en ervaringsdeskundigen werden verzameld en gedocumenteerd. Via de tekstzoekfunctie op basis van foutcode, symptoom of component wordt in enkele seconden een passende reparatieprocedure voor bekende storingen weergegeven. Alle reparatieoplossingen worden eenvoudig en gestructureerd omschreven zodat de voorgestelde oplossing snel kan worden overlopen.

Daarnaast zijn de updates van ESI[tronic] nu volledig online beschikbaar, waardoor de werkplaats de updates vroeger heeft en ook minder tijd verliest bij het updaten. Dankzij de geïntegreerde WiFi-verbinding kan de KTS 350 zijn software automatisch updaten, maar ook technische documentatie, een elektrisch schema of een testrapport eenvoudig afdrukken op een draadloze printer.

 

Reageer op dit artikel