nieuws

Digitaal autoschade melden met SchadeApp

Werkplaats & Onderhoud 798

Vanaf nu is het mogelijk om de gebruiksvriendelijke en gratis SchadeApp.nl in heel Europa te gebruiken. De SchadeApp bevat de talen Nederlands, Engels, Duits, Turks en Pools. Voor de meeste Europese mensen is het daardoor mogelijk om gebruik te maken van de SchadeApp. Autoschades in alle Europese landen zijn daardoor veel sneller en efficiënter door te geven dan met het ouderwetse papieren schadeformulier.

Digitaal autoschade melden met SchadeApp

Alle persoonlijke gegevens, verzekeringsgegevens en de gegevens van de auto zijn van tevoren in te vullen. Als er een autoschade ontstaat, scheelt dat een hoop invulwerk. Dit geldt ook voor huurauto’s en leaseauto’s. De werking van de SchadeApp is bovendien vooraf uit te testen. Een papieren schadeformulier en een pen zijn niet meer nodig. De SchadeApp is dan ook ideaal tijdens een vakantie in Europa.

De schade wordt automatisch gemeld

Nadat de schademelding verstuurd is wordt deze automatisch gemeld aan de verzekeringsmaatschappij of de tussenpersoon. De SchadeApp voldoet aan alle eisen van een Europees Schadeformulier. Het wordt dan ook geaccepteerd door alle Europese verzekeraars.

De schade wordt samen met de tegenpartij ingevuld. De SchadeApp herkent zelf de locatie. Tijdens het invullen van de schade kunnen foto’s van de schade en de situatie eenvoudig ge-upload worden. Daarbij zijn invoervelden voor een beschrijving van de schade en de toedracht. Met klikbare pijlen is aan te geven waar de auto als eerste geraakt is. De SchadeApp is te gebruiken op Androids, iPhones en telefoons die van Windows gebruik maken.

De ingevulde schade wordt toegevoegd aan accounts van de personen, die de schade melden. Beide partijen kunnen de gegevens van het schadeformulier via de website www.autoschadeformulier.nl thuis verder invullen, controleren en naar de eigen verzekeraar sturen. Gegevens die samen met de tegenpartij zijn ingevuld kunnen niet meer worden gewijzigd.

Beveiligde schademelding

De SchadeApp slaat de schademelding beveiligd online op, zodat degenen die de schade melden een kopie hebben. Na verzending wordt een bevestiging gemaild naar het eigen account op autoschadeformulier.nl.

Als er geen internetverbinding is, slaat de SchadeApp de schademelding op de telefoon of tablet op. Vervolgens kan de schademelding thuis naar de verzekeraar verstuurd worden. Na het melden van de schade verlopen de contacten verder rechtstreeks met verzekeraars, schadebedrijven, etc.

Digitale handtekening

Een digitale handtekening is nodig voor de rechtsgeldigheid van de schademelding. Voor het plaatsen van de digitale handtekening is een sms nodig, die vanuit de app verstuurd wordt. Voor het ontvangen van de SMS-code is wel een internetverbinding nodig. Dit werkt dus alleen als beide partijen samen zijn of later contact met elkaar hebben.

Waarom de SchadeApp?

Robin Hiert over de SchadeApp: “Het is heel vervelend om tijdens de vakantie autoschade te krijgen. Als de schade in het buitenland ontstaat, is het waarschijnlijk lastig om het ouderwetse schadeformulier in te vullen met iemand, die een andere taal spreekt. Het invullen van een digitale SchadeApp in verschillende talen biedt daarom uitkomst voor veel mensen. We zullen het aantal talen van de SchadeApp in de toekomst verder uitbreiden. En uiteraard moet de SchadeApp voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk zijn. Dus ook voor telefoons die gebruik maken van Windows. Gelukkig zijn de meeste recensies van gebruikers heel positief. Men vindt de SchadeApp over het algemeen zeer gebruiksvriendelijk en goed werken. Verbetersuggesties proberen wij altijd mee te nemen bij updates.’

Reageer op dit artikel