nieuws

Waarom hapert de Peugeot Partner?

Werkplaats & Onderhoud

Waarom hapert de Peugeot Partner?
Krukassignaal van de Peugeot Partner? Wat kun je daaruit afleiden?

Een Peugeot Partner loopt beroerd onder de 2000 tpm en toont dan geen toerentalsignaal. Is het de krukaspositiesensor? De dynamo? Het vliegwiel? Of toch de motorcomputer? Een reeks goede autotechnici buigt zich erover. En de oplossing? Lees maar.

AMT is een prachtig vakblad, en iedere maand is het wel zo’n 100 pagina’s dik. Toch past niet alles wat je weten en zien wilt erin. Een paar voorbeelden uit de jongste AMT, nummer 11:

  • Bij de Stap voor Stap-luchtvering vervangen hebben we een instructieve video.
  • Bij het artikel over de Tokyo Motorshow hebben we een PowerPoint die onder meer de body-structuur en de technische aanpassingen aan het hybride systeem van de nieuwe Toyota Prius toont.
  • En wat te zeggen van een video van een aankoopkeuring bij een Vakgarage in het Thema-artikel over de zin en onzin van werkplaatsformules? Of die van de Nissan Leaf-techniek in het artikel over de nieuwe Leaf  met de grotere actieradius?
Wil je niet missen, maar past niet in het AMT-vakblad: Video vervanging luchtvering van een S-Klasse.

Wil je niet missen maar past niet in het AMT-vakblad: Video vervanging luchtvering van een S-Klasse.

En de Peugeot Partner?

Toch hoef je als abonnee van AMT, én zelfs als nog-niet-abonnee, deze en andere voorbeelden van need-to-know-info-die-we-niet-in-ons-vakblad-geperst-kregen niet te missen. Je vind het allemaal in het AMT Maanddossier. En de storing in de Peugeot Partner? Dat is ook zo’n voorbeeld. Het hele verhaal én de oplossing van het raadsel vind je hier.

Onder heel veel AMT-artikelen vind je zo'n blokje. Er gaat een wereld achter schuil...

Onder heel veel AMT-artikelen vind je zo’n blokje. Er gaat een wereld achter schuil…

Reageer op dit artikel