nieuws

Batterijtestprogramma ondersteunt garages

Werkplaats & Onderhoud

Batterijtestprogramma ondersteunt garages
Door zwakke batterijen te vervangen kunnen garages de kans op voortijdig batterijfalen verminderen en zo het vertrouwen en de loyaliteit van de klant winnen.

Volgens de autopechstatistieken van de ADAC is het uitvallen van de batterij verantwoordelijk voor één derde van alle autopech. Om klanten op de weg te houden en hen te beschermen tegen extra kosten heeft Johnson Controls het Varta-batterijtestprogramma voor garages ontwikkeld. Door het testen van elke batterij kunnen garages defecte batterijen opsporen voor ze falen, wat leidt tot tevreden klanten en helpt bij het opbouwen van klantenbinding op lange termijn.

De auto’s van vandaag worden steeds complexer, de batterij dient steeds meer elektronische apparaten aan boord van stroom te voorzien. De meeste chauffeurs beschouwen batterijen nog altijd als een reparatieonderdeel, maar omdat 33% van alle autopech wordt veroorzaakt door falende batterijen, is het zinvol om batterijen te beschouwen als onderhoudsonderdeel en om ze regelmatig te controleren. “Om autopech te voorkomen raden we aan om van gratis batterijcontroles voor klanten een standaard procedure te maken. Garages zouden elke wagen die op de autobrug komt moeten controleren”, zegt Florian Frantz, Regional Product Portfolio Leader bij Johnson Controls.

Een op de vijf

Johnson Controls biedt aan garages die deelnemen aan het Varta-batterijtestprogramma een verkooppakket aan. Het bevat alles wat ze nodig hebben: van banners over spiegelhangers die in een oogopslag laten zien of de batterij nog steeds in goede staat is of vervangen dient te worden tot schrijfblokken bedrukt met testresultaten, een ideale manier om een aanbeveling voor een actie te doen. “Zoals een studie van batterijmanagementspecialist Midtronics aantoonde, is een batterij op vijf in slechte staat en moet hij vervangen worden”, zegt Frantz. “Klanten vertrouwen op de deskundigheid van hun garage en volgen meestal hun aanbeveling.”

Naast het verkooppakket krijgen garages die aan het Varta-batterijtestprogramma deelnemen alle informatie die ze nodig hebben via persoonlijke opleidingen, via films en op de Varta-website. De website biedt een aantal voordelen”, legt Francisco Cecena, Marketing Director EMEA, uit. “Er komen 2,2 miljoen bezoekers per jaar en er staat ook een garagezoeker op die de klanten naar de deelnemende garages gidst.” Om het geheel af ​​te ronden informeert een reclamecampagne over het belang van een gezonde batterij en roept het chauffeurs op om in hun garage te vragen naar een batterijcontrole.

Inschrijven

Door elke auto te testen kunnen garages de kans op voortijdig batterijfalen verminderen door zwakke batterijen te vervangen en zo het vertrouwen en de loyaliteit van de klant te winnen. Om deel te nemen aan het Varta-batterijtestprogramma kunnen garages zich inschrijven via hun groothandel of zich registreren op de website van het programma.

Reageer op dit artikel