nieuws

AutoTrack toont reviews Klantenvertellen.nl

Werkplaats & Onderhoud

AutoTrack toont reviews Klantenvertellen.nl
Fréderique van de Poll, business unit manager van AutoTrack (links) en Jeroen Wilborts, directeur van Klantenvertellen.nl.

AutoTrack toont vanaf 9 april 2015 alle klantervaringen van Klantenvertellen.nl op de eigen website. Met deze reviews krijgt de consument een beter inzicht in de betrouwbaarheid van online auto-aanbieders.

Sinds 9 april 2015 toont AutoTrack de reviews van Klantenvertellen.nl. In Nederland is Klantenvertellen.nl marktleider op het gebied van klantbeoordelingssystemen. AutoTrack toonde al de reviews van autobedrijf.tevreden.nl. Met het aanbieden van deze informatie vanuit diverse beoordelingssystemen wil Autotrack potentiële autokopers ontzorgen.

Objectieve reviews

Uit gegevens van AutoTrack blijkt dat 61 procent van de klanten online reviews lezen voordat ze iets kopen en dat 72 procent van de consumenten online reviews evenveel vertrouwen als persoonlijke aanbevelingen. Met het tonen van klantervaringen van Klantenvertellen.nl verwacht Fréderique van de Poll van AutoTrack beter in te spelen op de eisen en behoefte van de consumenten. “Tegelijkertijd moeten verkopers er alles aan gaan en blijven doen om hun online reputatie goed te houden of te verbeteren.”

Beoordeling op Autotrack zorgt voor vertrouwen

De klantervaringen die AutoTrack op de website plaatst, worden door het klantbeoordelingssysteem van Klantenvertellen.nl gegenereerd. Consumenten evalueren de aanschaf van een occasion (of een nieuwe auto) op basis van vragenlijsten. Deze beoordelingen worden verwerkt in rapportages en getoond op AutoTrack bij het desbetreffende autobedrijf. Hierdoor kunnen andere consumenten een betere inschatting maken van de aanbieder van de auto waarin zij geïnteresseerd zijn. Consumenten krijgen hierdoor meer vertrouwen en bedrijven kunnen eenvoudiger nieuwe klanten winnen.

Reageer op dit artikel