nieuws

Veilig banden repareren met Safety Seal Plus

Werkplaats & Onderhoud

Veilig banden repareren met Safety Seal Plus

Het bandenreparatiesysteem Safety Seal Plus is een alternatief voor het repareren van autobanden met pleisters en parapluutjes. Importeur Novatio meldt dat Safety Seal Plus twee TÜV-keuringen heeft doorstaan. Daarbij werd een gerepareerde band op dezelfde manier getest als nieuwe banden.

Safety Seal Plus is een bandenreparatiesysteem voor een permanente bandreparatie. Safety Seal Plus is een TÜV-gekeurd reparatiesysteem voor tubeless banden en ook geschikt voor PAX-systeem, runflatbanden en banden met staalgordels. Gaten tot 9 mm op loopvlak en schouders kunnen ermee gerepareerd worden. Door de band van het wiel te demonteren, kan vanuit de binnenkant een Safety Seal-bandenkoord door de band worden getrokken. Het bandenkoord wordt daarna aan de binnenkant (innerliner) met Liquid Patch ingesmeerd, zodat de afdichting weer water- en luchtdicht is. Onderstaand filmpje legt uit het.

TÜV‑keuring

Safety Seal Plus is voor het eerst in 2006 TÜV‑gekeurd en dit jaar opnieuw. Voor de test door TÜV zijn twee Dunlop SP-banden ingezet: de Sportmaxx GT 265/35 R19 en de Quatromaxx 235/65 R17. Bij elke test is de band aangeprikt op het loopvlak en gerepareerd met het Safety Seal Plus Tyre Repair System. Vervolgens is de band door TÜV gekeurd; de laadtest, snelheidstest en prestatietest zijn uitgevoerd volgens dezelfde procedures waarmee nieuwe banden worden gekeurd en getest. De Safety Seal Plus reparatie bleek bestand tegen extreme temperaturen en druk, zelfs onder de meest extreme omstandigheden van zestig minuten met een snelheid tussen 270 en 320 km/u. Er is geen schade gevonden aan de band of aan de Safety Seal Plus. Novatio Holland brengt de complete kit voor € 149,95 (exclusief BTW) op de markt.

Reageer op dit artikel