nieuws

Sogefi introduceert filters voor Renault-diesels

Werkplaats & Onderhoud

Sogefi introduceert filters voor Renault-diesels

Sogefi introduceert een nieuw dieselbrandstoffilter voor een breed gamma van Renault-modellen, zowel voor de OE- als voor de vervangingsmarkt.

Sogefi (bekend van de merken Purflux, Fram, CoopersFiaam) heeft een dieselfilter geïntroduceerd voor Renault-diesels die gebouwd worden op CMF1-platform. Het kunststoffen filterhuis is beter bestand tegen corrosie van bepaalde biobrandstoffen, dan een metalen filterhuis. Het wordt in verband met de veiligheid direct naast de brandstoftank gemonteerd. Het filter bevat een waterniveau sensor en een 250W brandstofverwarmer om zelfs op de koudste ochtenden een betrouwbare start te garanderen. Zowel onder hoge druk als onder vacuüm-condities opereert het filter efficiënt.

Visgraat geplooid

Om de montage te vereenvoudigen en tegelijkertijd schoner te werken, heeft Sogefi het filterelement geïntegreerd in de schroefdop van het filterhuis, zodat het niet meer aangeraakt hoeft te worden. Dat voorkomt het risico op verontreinigingen, die schade kunnen veroorzaken aan het brandstofinspuitapparatuur. Het drielaagse Diesel3Tech gepatenteerde filterelement is ruimtebesparend visgraat-geplooid en klaar voor de volgende generatie EURO6+ injectie systemen. Het verwijdert vrijwel alle deeltjes groter dan 4 μm.

Vijf miljoen Renaults

De filters zijn ontworpen voor alle Renault-diesels op het CMF1-platform, zoals de Espace (2015) met de 1.6 dCi dieselmotor, alle Renault-dieselmotoren, van de 1.5l dCi tot de V6 3.0L dCi en alle toekomstige versies van de Laguna, Mégane, Latitude, Fluence en Scénic, die in het derde kwartaal van 2016 zullen worden geïntroduceerd. Sogefi levert de filters voor de OE- en de vervangingsmarkt en begint de levering dit jaar in alle Sogefi vervangingsmerken Purflux, CoopersFiaam en Fram, ruim voordat de consumentenvraag begint. Sogefi verwacht dat het aantal Renault-diesels de komende vijf jaar zal groeien naar meer dan een miljoen auto’s.

Reageer op dit artikel