nieuws

Vivid wijzigt naam in HaynesPro

Werkplaats & Onderhoud

Vivid wijzigt naam in HaynesPro

Wat is het aanhaalmoment van de cilinderkopbout en hoeveel olie moet er in de motor? De gegevens van Vivid helpen de autotechnicus tijdens de werkzaamheden. Op de Automechnika in Frankfurt maakte Vivid Automotive Data & Media zijn nieuwe naam bekend: HaynesPro. Op de beurs presenteerde HaynesPro twee nieuwe producten.

De twee nieuwe producten van HaynesPro zijn SmartCASE en ProFIT. SmartCASE biedt oplossingen voor technische problemen en is in WorkshopData geïntegreerd. Zo krijgt de autotechnicus niet alleen technische informatie, maar ziet hij ook praktijkproblemen en oplossingen.

Leveranciers van bijvoorbeeld distributieriemen, koppelingen en accu’s kunnen in het nieuwe product ProFIT installatiehandleidingen beschikbaar stellen aan autotechnici. Door de koppeling met de database heeft de autotechnicus alle informatie in zijn eigen taal beschikbaar. De informatie is ook op een smartphone of tablet te bekijken.

Autotechnici beschikken over de nieuwste gegevens

Sinds 2008 hoort Vivid bij de Haynes Publishing Group. Haynes is een bekende uitgever in de autobranche en publiceert geïllustreerde werkplaatshandboeken. De naamsverandering van Vivid past in de internationale strategie en bij de integratie in de Haynes Group.

“We kunnen profiteren van de goede reputatie van Haynes en autotechnici worden van de nieuwste technische informatie voorzien”, zegt Peter van der Galiën, Sales & Marketing Director van HaynesPro. Met de toevoeging ‘Pro’ onderscheidt het bedrijf zich van de andere publicaties van Haynes.

Technische informatie personenauto’s en bedrijfswagens

Met ruim 40.000 gebruikers in Europa zegt HaynesPro marktleider in Europa te zijn in het leveren van technische informatie voor de aftermarket. De meertalige databank bestaat sinds 1995 en bevat allerlei informatie rondom reparatie en diagnose voor personenauto’s, bestelauto’s en trucks.

Reageer op dit artikel