nieuws

Accu-verkooptool voor grossiers en garages

Techniek

Accu-verkooptool voor grossiers en garages

Easy Way is een exclusief dienstenpakket voor alle consumenten die een nieuwe accu van Bosch aanschaffen. Na aankoop gaat de consument naar www.bosch-easyway.nl waar hij/zij toegang krijgt tot verschillende gratis services en voordelen op promoties van Bosch Automotive. Het dienstenpakket omvat een verlenging van de accugarantie, hulpdienst bij niet-starten, een gratis accu-test en advies over het recyclen van oude, versleten accu’s.

Om grossiers nauw te betrekken bij het Easy Way-programma en een verkooptool voor accu’s te bieden, heeft Bosch de registratieprocedure voor Easy Way geoptimaliseerd. Waar voorheen de garages zelf verantwoordelijk waren voor de administratieve opvolging van een registratie, verschuift deze verantwoordelijkheid, na de optimalisatie, richting de grossier. Op deze manier kunnen garages zich volledig concentreren op de promotie en het uitrollen van Easy Way richting de eindconsument.

Voordelen voor zowel grossiers als garages

Grossiers spelen een steeds grotere rol in het distributienetwerk van Bosch. Daarom schakelt Bosch de grossiers in voor de uitrol van het op de eindconsument gerichte Easy Way-programma.
De grossiers zorgen voortaan voor de registratie van de garages in het programma, bezorgen de nodige (verkoop)informatie en het communicatiemateriaal om het programma te promoten aan de eindconsument. Deze aanpak moet het voor garages eenvoudiger maken om partner te worden. Grossiers kunnen op deze manier de band met hun klanten versterken en beter inspelen op hun behoeftes.
“Easy Way is twee jaar geleden gelanceerd. Na een onderzoek bleek dat de vooral de registratieprocedure een aantal garages ervan weerhield om zich bij het programma aan te sluiten. De procedure werd daarom geoptimaliseerd. Easy Way is zowel voor grossiers, garages en consumenten een zeer interessante dienstverlening,” aldus Elodie Evrard, Product Manager Robert Bosch France en Benelux.

Easy Way-partner

Dankzij de geoptimaliseerde registratieprocedure hoeven garages alleen nog maar te zorgen voor de communicatie en dienstverlening richting de eindconsument. Wanneer een garage eenmaal geregistreerd is als Easy Way-partner dan ontvangen zij van hun grossier een gratis uitgebreid communicatiepakket met daarin folders, stickers en een display voor de showroom ter promotie van het programma.
Met het Easy Way-programma verkoopt de garage dus niet meer enkel een kwalitatief hoogstaande accu maar een geheel dienstenpakket om de consument van ‘begin tot eind’ te kunnen ondersteunen in de verschillende levensfasen van de accu.
De garages profiteren als Easy Way-partner ook van extra voordelen: op de website van Easy Way worden zij weergegeven in de Easy Way-overzichtskaart en tevens sparen de partners ook punten in het loyaliteitsprogramma eXtra van Bosch.
Meer informatie over Easy Way van Bosch vindt u op www.bosch-easyway.nl.

Reageer op dit artikel