nieuws

AMT-abonnee met korting naar Workshop Efficiënte Verbrandingsmotoren

Techniek

Onder druk van de politiek worden verbrandingsmotoren in hoog tempo zuiniger en schoner. En dus zien we in personenauto- en truckmotoren uiteenlopende technieken om die doelen te bereiken. Welke van die technieken de toekomst hebben? Vind dat uit in de Workshop Efficiënte Verbrandingsmotoren op de Automotive Campus in Helmond.

AMT-abonnee met korting naar Workshop Efficiënte Verbrandingsmotoren

AutomotiveNL (ANL) organiseert op 13 december de workshop efficiënte verbrandingsmotoren. Onder druk van de politiek moeten verbrandingsmotoren steeds efficiënter worden, dat wil zeggen een lagere CO2-uitstoot en een lagere uitstoot van fijnstof, NOx en andere vervuilende stoffen.

Euro’s per gram
Er is een aantal uiteenlopende mogelijkheden om brandstofverbruik en uitstoot te laten dalen, zoals variabele kleptiming en -lift, downsizing met turbo en hybride-technieken. Naast het belang van de verhoogde efficiency zijn de kosten per gram besparingseenheid van groot belang. Een start-stopsysteem kost per gram CO2-besparing bijvoorbeeld minder dan een full-hybridsysteem.

Welke technieken hebben toekomst?
Tijdens de workshop geven sprekers van gerenommeerde organisaties een presentatie over de stand van de techniek op hun gebied. Tevens presenteren zij trends en een toekomstvisie: welke technologieën zijn het meest kansrijk? De diverse technologieën komen na de presentaties uitgebreid aan bod in de forumdiscussie. Kortom, de workshop is een must voor studenten voertuigtechniek en bedrijven die in de automotive branche werkzaam zijn. Daarnaast mikt de workshop op autobedrijven die niet achterop willen raken. De tijd tussen ontwerp bij een OEM en de auto op straat en in de werkplaats wordt immers steeds korter.

Meer weten?
Inschrijven voor de ANL workshop Efficiënte verbrandingsmotoren gaat per mail. De kosten voor deelname aan de ANL workshop bedragen € 125,- per persoon excl. btw. Maar, ANL-leden én AMT-abonnees nemen deel voor € 95,- excl. btw.

Reageer op dit artikel