Racen onder hoogspanning: zo werkt de HV-batterij in een Formule...
In 2014 na de Formule 1 afscheid van de atmosferische V8. Daarvoor in de plaats kwam een drukgevulde, hybride 1.6 V6. Met F1-kenner Robby Camps duiken we in de batterijtechniek.
Formule 1, dat staat voor snelheden van ver boven de 300, extreme versnellingen en oorverdovend motorgeluid. Gelukkig is er ondertussen ook oog voor veiligheid. Zo zagen we twee seizoenen terug de Halo komen. Zo'n aureool rond het hoofd van de coureur blijkt wonderen te kunnen doen.
In 2014 na de Formule 1 afscheid van de atmosferische V8. Daarvoor in de plaats kwam een drukgevulde, hybride 1.6 V6. Met F1-kenner Robby Camps duiken we in de batterijtechniek.
Volkswagen werkt aan nieuwe, slimme technologie om voetgangers en fietsers beter te beschermen. Onder meer met een pop-up motorkap. Hoe werkt dat?
Volvo Trucks introduceert nieuwe veiligheidssystemen met geavanceerde sensoren en automatische remtechnologie, gericht op de bescherming van voetgangers en fietsers.
Sinds 2014 worden Formule 1-bolides aangedreven door een dubbel hybride systeem. Daarin werken twee elektrische systemen samen met een drukgevulde interne verbrandingsmotor. F1-techniekkenner Robby Camps dook in de techniek.