• Vacatures
  • Nieuwsbrieven
  • Garageforum
  • Digitale editie
  • Whitepapers
  • Reparatiewijzer
  • Over AMT
InloggenAbonneren
AMT
AMT
AbonnerenInloggen
  • techniek
  • Werkplaats
  • Product
  • Ondernemen
  • Partners
  • Zoeken
AbonnerenInloggen
  • Vacatures
  • Nieuwsbrieven
  • Garageforum
  • Digitale editie
  • Whitepapers
  • Reparatiewijzer
  • Over AMT
AMT
AMT
  • techniek
  • Werkplaats
  • Product
  • Ondernemen
  • Partners

Alles over Waterstof

Er is al een aardige opkomst van lichte tot middelzware elektrische distributietrucks, na 2025 zullen ook de zwaardere broeders eraan moeten gaan geloven.

EU: Bussen en trucks moeten aan de stekker

Wat later dan de bedoeling, is de Europese Commissie gekomen met nieuwe voorstellen om de CO2-uitstoot van trucks en bussen te beperken. Welhaast...

De waterstof modelwerkplaats is eenvoudig te reproduceren voor ondernemers in de automobielsector die waterstofvoertuigen willen repareren en onderhouden.

Uniek in Europa: Educam- modelwerkplaats voor waterstof

Kennis en opleidingscentrum Educam bereidt de Belgische automobielsector voor op waterstofvoertuigen. De modelwerkplaats voor reparatie en onderhoud...

Een batterijmodule vervangen is één, balanceren een tweede.

AMT Autobranche Mega Top 10: EV-batterijen balanceren en techniek van...

De AMT Autobranche Mega Top 10, dat is 2022 samengevat in tien topartikelen. We namen al een aanloopje nu starten we de nummers 10 en 9. Dat is twee...

Wordt de toekomst van lange-afstandstransport waterstof of batterij-elektrisch?

Combi verbrandingsmotor en waterstof in trucks kansrijk

Op het Internationales Wiener Motorensymposium van 2022 werd al duidelijk dat de transportwereld de verbrandingsmotor als serieuze optie blijft zien,...

Zo moet de productieversie met achterop een generator eruit gaan zien. Dit is nog geen echte foto, het is een cad/cam-rendering.

Gaat deze 'ééntakt' van INNengine de verbrandingsmotor redden?

Sorry, we hadden het even gemist. Er is vorig jaar een nieuwe verbrandingsmotor gepresenteerd. Een motor die een ideale range-extender kan zijn en...

Als een waterstof tanknetwerk toch nog gebouwd moet worden, moet het dan maar meteen voor cryogene vloeibare waterstof? Met tanks van 40 kg inhoud aan weerszijden van dit Mercedes chassis moet 1000 km reikwijdte mogelijk zijn.
Mercedes-Benz GenH2 Truck prototype

Vooruitblik Transportation IAA: ijskoude waterstof voor Mercedes-truck

Het kan weer, een échte autoshow. Eind september wordt de draad opgepakt van de traditionele Transportation-IAA in Hannover. Mercedes-Benz, DAF en...

Je ziet het niet meteen, onder de nevenaggregaten voorop ligt de waterstoftank. Bij 2 meter 83 wielbasis passen batterij- en brandstofcelpakket net tussen de assen. De Vision hybride is 300 kg zwaarder dan een benzine-Scénic.

Waterstofhybride Renault Scenic Vision: milieuvriendelijk van fabriek...

In vervolg op de Parijse klimaatconferentie COP2015 werd een jaarlijkse topconferentie ChangeNOW opgezet. Daar presenteerde Renault zijn Scenic...

Showmodel van de autonoom rijdende elektrische IUV reiswagen die DLR zich voorstelt en verder ontwikkelt. Onder meer met metaalhydride waterstofopslag, in plaats van gewone tanks.

Waterstofnieuws: BMW iX5 Hydrogen, Renault project Hyvia, DLR IUV

We moeten van fossiele brandstof af, onderstreept nogmaals het nieuwste IPCC-rapport. Stroom uit natuurlijke bronnen, kernenergie erbij dus? Of...

VMS Insight managing director, Erik Vausten presenteert de scenariostudie tijden het Bovag Brandstofdebat aan dagvoorzitter en energiedeskundige Remco de Boer.

Hoeveel benzine en diesel gebruiken we in 2030? (en wat betekent dat...

Bovag wilde weten hoeveel benzine en diesel we zullen tanken in 2030. En hoeveel stroom we dan zullen laden. Nou is voorspellen moeilijk, zeker als...

Waterstof neemt ijskoud-vloeibaar minder ruimte in dan als sterk gecomprimeerd gas. Maar zonder problemen is ook die opslag niet. De tank in de BMW 7 Hydrogen kon 165 liter vloeibaar waterstof bevatten, maar neemt 300 liter ruimte in beslag. De isolatie is extreem. Zou je de tank vullen met hete koffie dan moet je 80 dagen (tachtig!) wachten voor die op drinktemperatuur is. Toch is de isolatie niet perfect. Zet je de auto stil met volle tank, dan moet de tank al na 17 uur gaan afblazen (via een katalysator) omdat de druk te hoog oploopt. Na 9 dagen stilstand is 90 % van de waterstof afgeblazen.

Techniek en kansen: is waterstofauto een luchtkasteel?

“Verspilling, zonde van alle tijd en geld”, zei de werkplaatschef van een grote multimerkdealer. Hij had het over de investering in opleidingen,...

Volgende pagina
Bekijk vacatures

Categorieën

  • Techniek
  • Werkplaats
  • Product
  • Ondernemen

Dossiers

  • Trucks & bedrijfsauto's
  • Motorfietsen
  • APK
  • Diagnose
  • Hybride/EV
  • Airco
  • Werkplaatsformules

Inhoud artikelen

  • Whitepapers
  • Webinars & Livestreams
  • Nieuws
  • Achtergrondartikelen
  • Blogs
  • Video's

Volg AMT

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
  • YouTube

Service

  • Contact
  • FAQ
  • Abonneren
  • Adverteren
  • Werken bij VMN media

AMT is onderdeel van VMN media. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen