Alles over Techniek van toen

AMT 30 jaar geleden: de toekomst van de universele garage
30 jaar geleden stelde AMT vragen over de toekomst van de werkplaats aan de aftersalesspecialisten van Toyota-importeur Louwman & Parqui (drs. F....

Techniek van toen 1973: invasie van de Russische auto
Vijftig jaar geleden, in 1973, schreef AMT over de op komst van de Russische auto. Een nieuwe autoreus kwam opzetten. In 1967 werden de Jalta's en...

Techniek van toen 1953: Funest, frappant en formidabel: de pk-race
Ken je die YouTube-filmpjes? Een snelle sportauto accelereert vol vermogen, breekt uit en krijgt te veel tegenstuur. Terwijl de auto haaks de weg...

Techniek van toen: de verbrandingsmotor verdwijnt in 1973!
Een halve eeuw geleden lag de verbrandingsmotor ook al onder vuur. Want behalve zijn "superieure kwaliteiten" had hij een nadeel: luchtvervuiling....

Techniek van toen 1992: Geen monteur maar technicus
Van monteur naar autotechnicus. Dat was dertig jaar geleden, in oktober 1992, het onderwerp waar hoofdredacteur Auke Cupédo in AMT over schreef. Het...

Techniek van toen: Te weinig werkplaatsen in 1962
Het is januari 1962 en we hebben niet genoeg werkplaatsruimte! Hoe dat kan? Twee jaar eerder, in 1959, volgt het kabinet De Quay de sobere rooms-rode...

1982: ''Jan, telefoon. Een vent met een klacht!''
Veertig jaar geleden, in 1982, schreef H. Eichhorn, hoofd opleidingen en adviezen van de VAM, een artikel in AMT over de telefoon als...

Techniek van toen: Garotte in 1972
Het is 1972, je pakt er een AMT bij en je leest over een Spaanse martelmethode. Waarom zou dat in AMT staan?

De lopende band in het garagebedrijf? Techniek van toen 1961
Zestig jaar geleden, in 1961 en 1962, rijdt wereldreiziger Wim Dussel met een Daffodil door achttien landen. In Amerika bezoekt hij Reedman, een...

AMT in 1962: Flatrate van toen, "wie sneller sleutelt verdient meer"
Het is 1962. Het Nederlandse wagenpark groeit als kool en al die extra auto's vragen reparatie en onderhoud. Probleem, want de werkplaatsen en het...