1950: Zweedse Champion als 2 CV-concurrent? (1950-5)
De eerste na-oorlogse AutoRAI trok natuurlijk volop begerige autoliefhebbers, om na jaren vol andere zorgen het nieuwste aanbod te zien. AMT stelde vast ...
De eerste na-oorlogse AutoRAI trok natuurlijk volop begerige autoliefhebbers, om na jaren vol andere zorgen het nieuwste aanbod te zien. AMT stelde vast ...
Nu 2 CV er is voor de gewone Fransman begint het tot de Engelse auto-industrie door te dringen dat de Morris Minor en de Austin Seven te duur zijn voor ...
In 1955 was NSU de grootste motorfietsfabrikant ter wereld. Maar het merk zag goed dat men steeds meer van motorfiets naar auto zou overstappen. Dus ...
Dankzij de 600 cc-klasse komt vierwielige mobiliteit binnen bereik van 'de massa'. Veel meer dan in grotere auto's vinden we juist in deze klasse tal ...
Nederland krijgt zijn eigenpersonenauto, de DAF 600. Huub van Doorne zelf hield een historische rede over de kleine gezinsauto in Europa, de ...
Autorijden voor de smalle beurs was in de na-oorlogse opbouwjaren een vaak terugkerend onderwerp. Ook in Nederland werd druk gesleuteld aan gesloten ...
Wat deden ze dan bij DAF? Eind jaren vijftig begonnen ze seriefabricage van personenauto's. Nog nooit eerder op zo'n schaal in Nederland gedaan, alle ...
Uiteindelijk kwamen we ook wel toe aan het geslaagde uiterlijk van de nieuwe Triumph Herald, getekend door Michelotti. Maar eerst doken we onder de ...
Een omwenteling op het gebied van motoren, beloofde NSU bij de onthulling van zijn eerste lopende Wankelmotor prototype. Met verbazing maar ook gepaste ...
Heel de wereld had met open mond de E-Type bewonderd, met zijn luxe sedans moest Jaguar nog een even grote stap maken. Dat gebeurde met de Mark X, laag ...