AMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Diagnose
    • Diagnosetools
    • Diagnosetips
    • Pass-thru
    • State of Health
  • APK
    • Regelgeving
    • APK-tools
  • Techniek
    • Hybride & EV
    • Waterstof
    • Motor & Transmissie
  • Werkplaats
    • Werkplaatsinrichting
    • Tools & Equipment
  • Garageforum
  • Reparatiewijzer
  • Kennistest

Alles over Olielekkage

  • Voor abonnees
    Voor abonnees
    Werkplaats30 jun. 20

    Voor abonnees Olielekkage in inlaat: turbo defect?

    "Olielekkage in de inlaat? Dan zal een afdichting van de turbo wel lek zijn". Met dat idee bestelt een garagist een vervangende turbo voor een VW Sharan 1.4 TSI van 2011. "Even de turbo vervangen en klaar!" Dat blijkt íets te kort door de bocht.

  • De lambdasensor, vaak onnodig vervangen, soms blijft ie te lang zitten. NGK/NTK helpt bij de diagnose.
    Artikel21 okt. 19

    NGK-NTK-training: Lambdasonde in de werkplaats

    De lambdasensor meet het zuurstofaandeel in het uitlaatgas. Belangrijke info voor de mengselsamenstelling. Geen wonder dat hij tijdens de diagnose al snel voor vervanging in aanmerking komt. Vaak onterecht. Aan de andere kant, hij blijft ook nogal eens zitten terwijl hij aan pensioen toe is. Wat je moet weten van de lambdasonde en hoe je met 'm omgaat in de werkplaats? We gaan op training bij NGK/NTK.

  • Je kunt zo’n lekkage natuurlijk repareren. Dat is beter voor de klant, beter voor het milieu en beter voor het autobedrijf. Kies je niet voor beter, dan kan dit ook.
    Artikel2 mei 19

    Olielekkage, hoe los je het (niet) op?

    Olielekkage. Lastig, hoe pak je dat aan? Op AMT Autotechniek op Facebook kwamen we een wel heel bijzondere oplossing tegen…

  • AMT Live20 sep. 13

    Veel auto's rijden met slechte olie, hoe pik je ze eruit?

    Interessant onderzoek van de Duitse APK-uitvoerder GTÜ. Bij een kwart van alle auto's vanaf vier jaar oud die zich bij de HauptUntersuchung melden, is ...

  • Nieuws1 aug. 11

    KS Tools maakt carterplug weer lekvrij

    Olielekkage via de carterplug belast het milieu en is slecht voor het imago van het bedrijf waar de auto in onderhoud is. <a href="http://www.autobranchegids.nl/leverancier/ks_tools_nederland/">KS Tools</a> kent de oorzaken en levert het gereedschap om die te verhelpen.

  • Diagnose, Reparatie & Revisie24 mrt. 11

    Sonax dicht lekkages met Bar's

    &lt;a href=&quot;http://www.autobranchegids.nl/leverancier/sonax_car_care_bv/&quot;&gt;Sonax&lt;/a&gt;, de specialist in car care, heeft de producten van het Amerikaanse ...

  • Nieuws23 mrt. 11

    Bardahl stopt transmissielekkage

    Moderne transmissies zijn vaak voor het leven gesmeerd. Toch doen zich tussentijds soms problemen voor, zoals lekkage. Als de complexe versnellingsbak daarvoor uit elkaar moet, staat de automobilist een flinke kostenpost te wachten. Met een nieuwe toevoeging van Bardahl kan lekkage worden verholpen zonder demontage.

  • Nieuws22 mrt. 11

    Praktische opvangplaat voor olielekkage

    Het bedrijf Imparts is onder meer gespecialiseerd in onderdelen voor klassieke Engelse auto's. Zoals techneuten weten, willen die Britse oldtimers soms hardnekkig lekken. Om de bodem niet te vervuilen is het verstandig de oliedruppels op te vangen. Voor dat doel levert Imparts een praktische drip tray.

  • Nieuws1 sep. 10

    Toralin stopt krukas-lekkage

    Een lekkende krukaskeerring betekent doorgaans een tijdrovende en kostbare reparatie. Toralin gaat de krukas-lekkage te lijf met een nieuw product: Toralin Krukas Afdichting. Het stopt de olielekkage zonder de smering in gevaar te brengen.

  • Artikel1 dec. 02

    Motorschade door olietekort (2002-12)

    In AMT-10 behandelt u een vraag over lagerschade als gevolg van een olietekort. U stelt dat als de oliedruk tot 1 bar is gedaald, het lager al uitgelopen is. Ik maak daaruit op dat bij normaal bedrijfstoerental en normale belasting 1 bar oliedruk te laag is voor een adequate lagersmering en -koeling. Mocht dat zo zijn, dan is een oliedruklampje dat boven 1 bar al uitgaat een waardeloos attribuut ter bescherming van een automotor.<br />Waarom kiest men geen contact dat pas bij een hogere oliedruk sluit? Een bezwaar kan natuurlijk zijn dat het lampje dan bij stationair toerental continu blijft branden en de bestuurder nodeloos alarmeert. Dan is immers door de geringe belasting en het lage toerental een lagere oliedruk geen probleem. Met een klein beetje elektronica is dit wel te ondervangen. Men kan ook twee lampjes met elk een eigen drukcontact toepassen. Een voor stationair en een voor &lsquo;minimale&rsquo; bedrijfscondities. Een geluidssignaal is ook niet te versmaden en eenvoudig te voorzien.

Meer artikelen

  1. Uitgelopen lagers (2002-10)
  2. Oliefilters aandraaien met juist moment (2000-10)
  1. Oorzaken van lekkende oliekeerringen (1999-12)
  2. Wees alert op lekkage stuurbekrachtiging (1998-06)
  • Abonneren
  • Garageforum
  • Reparatiewijzer
  • Nieuwsbrieven
  • Over AMT
  • Abonnement opzeggen
  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren
  • Vacatures

Volg AMT

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • YouTube

Snel naar

  • Whitepapers
  • Webinars & livestreams
  • Digitaal magazine
  • Online magazine

Categorie

  • Diagnose
  • APK
  • Techniek
  • Werkplaats

Thema's

  • Trucks & bedrijfsauto's
  • Motorfietsen
  • APK
  • Diagnose
  • Hybride/EV
  • Airco
  • Werkplaatsformules

AMT is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen