Mercedes ontwikkelt repareerbare koplampen
Mercedes-Benz werkt aan repareerbare koplampen. Door een geschroefde constructie kunnen onderdelen van de koplamp worden vervangen. Wat betekent dat voor de werkplaats?

Mercedes-Benz werkt aan repareerbare koplampen. Door een geschroefde constructie kunnen onderdelen van de koplamp worden vervangen. Wat betekent dat voor de werkplaats?

De nieuwe elektrische Mercedes-Benz CLA imponeert met een WLTP-actieradius van 743 km. Dat is mede te danken aan een door het gebruik van aluminium aanzienlijk verlaagde gewicht. Het lichtmetaal wordt geproduceerd bij Hydro in Noorwegen. AMT mocht er een kijkje nemen.

Op het AMT Garageforum een case over een Mercedes-Benz W221 S400 Hybrid met schakelproblemen. Klinkt complex, maar de oorzaak blijkt verdraaid eenvoudig...

Mercedes' rijdende lab ELF test snelladen met CCS tot 900 kW (100 kWh in ~10 min) en verkent MCS voor megawatt-niveaus. Daarnaast onderzoekt het bidirectioneel laden (AC/DC) en automatisch laden via inductie en conductieve bodemplaten. Wat levert dat allemaal op?

Op de IAA Mobility 2025 presenteert Mercedes-Benz een reeks innovaties: van bidirectioneel laden voor thuisgebruik tot megawatt-snellaadstations.

Mercedes-Benz introduceert in 2026 Steer-by-Wire: de elektrische verbinding tussen stuur en stuurinrichting.

De nieuwe Mercedes-AMG GT XX Concept combineert brute kracht met EV-technologie. In vijf minuten laad je genoeg stroom voor 400 km. Deze elektrische vierwielaandrijver haalt meer dan 360 km/h.

Mercedes-Benz introduceert in Nederland in samenwerking met Mastercard een systeem voor in-car betalingen met vingerafdruk via de dienst Mercedes pay+. Klanten kunnen hiermee bij tankstations direct vanuit hun auto betalen, zonder pincode of mobiele authenticatie.

Vanaf 2026 introduceert Mercedes-Benz als eerste Duitse fabrikant een serieauto met steer-by-wire: een stuursysteem zonder mechanische verbinding tussen stuur en voorwielen, gericht op meer comfort, veiligheid en ontwerpvrijheid.

"Snelladen duurt te lang en er zijn te weinig laadstations", zie daar, de belangrijkste bezwaren van automobilisten tegen elektrisch rijden. Op het laatste Wiener Motoren Symposium presenteerde Shell een oplossing: immersion cooling. In gewoon Nederlands: dompel de accucellen onder in vloeistof. Werkt dat?