AMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Diagnose
    • Diagnosetools
    • Diagnosetips
    • Pass-thru
    • State of Health
  • APK
    • Regelgeving
    • APK-tools
  • Techniek
    • Hybride & EV
    • Waterstof
    • Motor & Transmissie
  • Werkplaats
    • Werkplaatsinrichting
    • Tools & Equipment
  • Garageforum
  • Reparatiewijzer
  • Kennistest

Alles over Mayonaisevorming

  • aandrijving28 jan. 12

    Help auto's probleemloos de winter door

    Elke winter wordt de werkplaats geconfronteerd met typische technische problemen die het gevolg zijn van extreme koude. Sommige zijn vervelend, maar ...

  • ANWB Wegenwacht5 okt. 11

    Auto's vaak niet gecontroleerd voor winter

    Bijna 40 procent van de Nederlandse automobilisten laat zijn auto niet controleren voor de winter. Dat meldde de ANWB woensdag op basis van ...

  • Artikel6 apr. 11

    Smeerproblemen door vorst (2003-02)

  • Accu & batterij5 apr. 11

    Winterstoringen (2004-10)

  • Artikel1 nov. 03

    Probleemloos de winter door (2003-11)

    Elke winter worden we als werkplaats weer geconfronteerd met typische technische problemen die het gevolg zijn van extreme koude. Kunt u de meest voorkomende storingen eens beschrijven en daarbij tips geven hoe deze problemen voorkomen kunnen worden?<br /><br />

  • Artikel1 feb. 03

    Bevroren water leidt tot motorschades, smeerproblemen door vorst...

    Ik heb begrepen dat Volkswagen bij bepaalde motoren kampt met motorschades als gevolg van bevriezing van het smeersysteem. Kunt u vertellen wat hier precies aan de hand is. Speelt dit risico ook bij andere merken en/of motoren? Hoe kan dit probleem worden voorkomen?<br /><br />

  • Artikel1 mrt. 01

    Condenswater vormt emulsie met de motorolie, mayonaise in het...

    Bij een Hyundai van 1998 is de binnenkant van de olievuldop bedekt met een laag witte smurrie, gelijkend op dunne mayonaise. Na het ontdekken hiervan is de olie ververst (TXT 10W-30) en het oliefilter vernieuwd. Na verloop van tijd openbaart de sludge zich echter opnieuw. Met de bewuste auto wordt jaarlijks circa 10.000 km gereden en wekelijks minstens vier keer een traject van bijna 50 km afgelegd. Aan te veel korte ritten kan het dus naar mijn mening niet liggen. De auto is technisch geheel in orde (geen storingcodes, geen koelwaterlekkage, koelwatertemperatuur 88 graden Celcius). Kunt u een oorzaak aangeven en mij vertellen of het optreden van deze sludge schadelijk is? Zo ja, wat is een mogelijke remedie?

  • aandrijving1 jan. 99

    Veel korte ritten vragen om extra aandacht, goed gesmeerd de winter...

    De winterperiode bezorgt niet alleen de Wegenwachters overuren, maar ook in de werkplaats worden we regelmatig geconfronteerd met storingen, onwillige ...

  • aandrijving1 dec. 97

    Verhoogde slijtage bij stationair draaien (1997-12)

    Men heeft mij ooit verteld dat stationair draaien schadelijk is voor elke diesel. Een half uur stationair draaien zou evenveel slijtage veroorzaken als ...

  • Abonneren
  • Garageforum
  • Reparatiewijzer
  • Nieuwsbrieven
  • Over AMT
  • Abonnement opzeggen
  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren
  • Vacatures

Volg AMT

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • YouTube

Snel naar

  • Whitepapers
  • Webinars & livestreams
  • Digitaal magazine
  • Online magazine

Categorie

  • Diagnose
  • APK
  • Techniek
  • Werkplaats

Thema's

  • Trucks & bedrijfsauto's
  • Motorfietsen
  • APK
  • Diagnose
  • Hybride/EV
  • Airco
  • Werkplaatsformules

AMT is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen