Nieuwe Hyundai SUV op waterstof: concept car Initium toont voorproefje
Hyundai laat met de concept car Initium een voorproefje zien van hoe de voor 2025 geplande nieuwe SUV op waterstof eruit zou kunnen zien.
Hyundai laat met de concept car Initium een voorproefje zien van hoe de voor 2025 geplande nieuwe SUV op waterstof eruit zou kunnen zien.
Hyundai en Kia onthullen drie nieuwe technologieën om de temperatuur in auto's te regelen en tegelijk het energieverbruik van de auto te beperken.
Hyundai experimenteert met een uitschuifbare voorspoiler. Die moet luchtweerstand en dus het verbruik reduceren.
Kia, Hyundai en Samsung bundelen krachten voor geavanceerde Car-to-Home en Home-to-Car services.
Hyundai introduceert in zijn Ioniq 5 een digitale binnenspiegel als optie. Met één druk op de knop fungeert de spiegel als beeldscherm voor een camera in de achterspoiler.
Wat verbouwereerd noteren RAI en Bovag een sterk stijgende stijging van de autoverkopen in het eerste kwartaal. Natuurlijk werd gerekend op een verbetering ten opzichte van 2022. Maar plus dik vijftig procent in maart? Dat gaat wel heel hard. Uitgestelde levering, waarschijnlijk. Tijdelijk effect, hoe zal het verder gaan in 2023?
Even leek het erop, eind vorig jaar, dat de schade aan de verkoopcijfers ten opzichte van 2021 heel klein zou zijn. Wat al een meevaller mocht heten, terugkijkend op het jaar. Hoewel 2021 bepaald niet best was, kon 2022 niet nóg slechter uitpakken. Maar dat deed het wel. Dus kop op: het kan dit nieuwe jaar alleen maar beter worden.
Vier dagen is eigenlijk aan de korte kant voor de Consumer Electronics Show in Las Vegas. Inmiddels is dit ook een soort autoshow, sinds de opkomst van elektrisch rijden, hoewel auto's eerder al bol stonden van elektronica. Maar daarnaast staat de CES altijd garant voor spanning en sensatie, met de nieuwste technieken voor morgen en overmorgen op de beursvloer.
Alle nieuwe Hyundai-, Kia- en Genesis-modellen worden uitgerust met TomTom-technologie. Deze technologie omvat niet enkel navigatiekaarten, ook ADAS-systemen maken gebruik van het door TomTom geleverde pakket.
Hoewel Hyundai en Kia zich naar buiten geheel onafhankelijk presenteren, behoren ze tot hetzelfde concern. Onderhuids is dat wel duidelijk, al zijn auto's van beide merken niet tot in detail identiek. Zoiets als bij de Volkswagen Groep, met hun MEB-bodem voor elektromodellen bij al hun merken. Bij Hyundai en Kia is deze rol weggelegd voor het E-GMP-platform, dat onder meer 800V snelladen en V2L-techniek biedt.