AMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Diagnose
    • Diagnosetools
    • Diagnosetips
    • Pass-thru
    • State of Health
  • APK
    • Regelgeving
    • APK-tools
  • Techniek
    • Hybride & EV
    • Waterstof
    • Motor & Transmissie
  • Werkplaats
    • Werkplaatsinrichting
    • Tools & Equipment
  • Garageforum
  • Reparatiewijzer
  • Kennistest

Alles over Gecombineerde hybride

  • Gesponsord
    Gesponsord
    aandrijving28 mrt. 19

    Gesponsord Zijn hybride auto's veiliger dan normale auto's?

    Hybride auto's hebben zowel een verbrandingsmotor als een elektrische motor. Auto's met elektromotor worden alsmaar populairder. De auto's zien we dan ook steeds meer op de wegen verschijnen.

  • Artikel6 apr. 11

    Techniek van de Lexus RX400h Hybride (2005-03)

    In de VS gaat men helemaal voor de hybride auto om brandstofverbruik en milieu te sparen. Tenminste, als hybride techniek alleen maar voordelen biedt. Lexus laat zien hoe dat moet met de van Toyota bekende hybride techniek. Net zoiets als in de Prius, maar in het suv model RX groter en toch weer anders.

  • Artikel11 mrt. 11

    Lexus RX 450h hybride (2009-5)

    De eerste hybride waarmee Lexus kwam was de RX 400h, eind 2004. Andere hybridemodellen volgden snel. Nu ziet Lexus hybridetechniek als kernwaarde van het merk. Van de RX-suv wordt haast alleen nog de hybridevariant verkocht. Als eerste Lexus is die nu toe aan een tweede generatie. Niet alleen anders, maar ook echt beter, met een ongelooflijke verbruiks prestatie die maar 148 g/km kooldioxide oplevert.

  • Artikel11 mrt. 11

    Toptrainer bereidt werkplaats voor op Prius III (2009-5)

    Peter van Casteren is de winnaar van de ATC Trofee 2009. Bij de uitreiking van de trofee prees ATC-voorzitter Nico Tol de technisch trainer van Toyota om zijn gave, ingewikkelde techniek eenvoudig over te brengen. Van Casteren bewees het gelijk van de voorzitter met een boeiende voorstelling in het AMT-ATC Technisch Theater op de AutovakRAI. Onderwerp: Toyota Prius in de werkplaats.

  • Artikel11 mrt. 11

    Derde generatie Toyota Prius (2009-6)

    Je kunt wel stellen dat Toyota met de tweede generatie Prius het hybride autorijden op de kaart heeft gezet. Na zes jaar moet de derde generatie de krachtige opmars voortzetten. Zoveel mogelijk een middenklasser, die geen enkele beperking tegenover de concurrentie kent als gevolg van zijn hybride-aandrijving. Maar wel verder versterkte voordelen. AMT liet zich ermee verwennen.

  • Nieuws2 sep. 10

    Getrag-hybride goed voor 1 op 50

    We kennen <a href="http://www.getrag.de/en/3">Getrag</a> vooral van hun transmissies, maar ze willen meer. Onlangs stelden ze hun 2RET300 'boosted range extender' voor. Dat is een complete hybride-aandrijving, met elektro- en benzinemotor, klaar voor inbouw. Hiermee zou minder dan 50 g/km CO2-uitworp mogelijk zijn en een verbruik van 2 l/100 km. Hoe is deze milieuvriendelijke aandrijflijn opgebouwd?

  • Artikel1 nov. 09

    Hybride opladen met koppeloverschot (2009-11)

    Waar blijft de plug-in hybride met cvt-transmissie en acceptabele accu, die mede afhankelijk van zijn (met GPS gemeten) positie op de snelweg zijn overschot aan motorvermogen gebruikt om de accu's te laden, en in de stad puur elektrisch rijdt? Het moet toch heel makkelijk zijn met navigatie te bepalen op welk moment tijdens de rit het best de accu's geladen of ontladen kunnen worden? Een vierslagmotor werkt het gunstigst in verbruik en emissie bij vollast op maximum koppel. Bij snelwegtempo is niet dat volle koppel nodig om de snelheid te handhaven, het overschot kan gebruikt worden om stroom op te wekken. Dat is toch veel efficiënter dan stroom opwekken in een centrale, en vervolgens zeker meer dan 30% verlies lijden in het stroomtransport en opladen van accu's?

  • Abonneren
  • Garageforum
  • Reparatiewijzer
  • Nieuwsbrieven
  • Over AMT
  • Abonnement opzeggen
  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren
  • Vacatures

Volg AMT

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • YouTube

Snel naar

  • Whitepapers
  • Webinars & livestreams
  • Digitaal magazine
  • Online magazine

Categorie

  • Diagnose
  • APK
  • Techniek
  • Werkplaats

Thema's

  • Trucks & bedrijfsauto's
  • Motorfietsen
  • APK
  • Diagnose
  • Hybride/EV
  • Airco
  • Werkplaatsformules

AMT is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen