“De grootste uitdaging voor de after market is diensten op een gelijkwaardig niveau aan klanten aan te bieden als de fabrikant.”

Garageformules: "Zó helpen wij de werkplaats richting de toekomst"

De werkplaats verandert ingrijpend. De connected car, remote diagnostics, OBD-dongels en ADAS vragen om investeringen in apparatuur, kennis en marketing. Hoe kijken werkplaatsformules daar tegenaan? Hoe ondersteunen zij autobedrijven en hoe gaat de markt met veranderingen om? AMT Ondernemen vraagt het aan GroupAuto, PartsPoint, Vakgarage en Quality Garage.

Vishal Durgaram, Stichting Vakgarage

Stichting Vakgarage: "ADAS nieuwe uitdaging universeel autobedrijf"

De werkplaats verandert. De connected car, remote diagnostics, OBD-dongels en ADAS betekenen nieuwe apparatuur, kennis en marketing. Hoe zien werkplaatsformules de toekomst en op welke manier ondersteunen zij autobedrijven? AMT Ondernemen vraagt GroupAuto, PartsPoint, Vakgarage en Quality Garage het hemd van het lijf. Nu aan het woord: Vishal Durgaram van Stichting Vakgarage.

Alle deelnemers aan van het Quality Garage-concept werken met dezelfde diagnose tools van Actia met MultiDiag Expert-licentie. Het concept kiest ervoor om technologiën en techniek als collectief op te pakken.

Quality Garage: "Wij zien de connected car als kans"

De werkplaats verandert. De connected car, remote diagnostics, OBD-dongels en ADAS betekenen nieuwe apparatuur, kennis en marketing. Hoe zien werkplaatsformules de toekomst en op welke manier ondersteunen zij autobedrijven? AMT Ondernemen vraagt GroupAuto, PartsPoint, Vakgarage en Quality Garage het hemd van het lijf. Nu aan het woord: Jeroen Vertongen van Quality Garage.

De vraag naar de connected car is het grootst onder fleetowners en leasemaatschappijen. Groupauto heeft in samenwerking met die partijen 100 voertuigen aan hun dongel gekoppeld. Wagenparkbeheerders zijn al overtuigd, bestuurders hebben daar langer voor nodig.

GroupAuto: "Autotechnicus van de toekomst is een ICT-specialist."

De werkplaats verandert. De connected car, remote diagnostics, OBD-dongels en ADAS betekenen nieuwe apparatuur, kennis en marketing. Hoe zien werkplaatsformules de toekomst en op welke manier ondersteunen zij autobedrijven? AMT Ondernemen vraagt GroupAuto, PartsPoint, Vakgarage en Quality Garage het hemd van het lijf. Nu aan het woord: Freek Blextoon van GroupAuto.

Met het TECH360 concept ondersteunt Partspoint de werkplaats van hun deelnemers. Met behulp van een technische helpdesk én door middel van trainingen.

PartsPoint: "Investeren in kennis is gezamenlijke...

De werkplaats verandert. De connected car, remote diagnostics, OBD-dongels en ADAS betekenen nieuwe apparatuur, kennis en marketing. Hoe zien werkplaatsformules de toekomst en op welke manier ondersteunen zij autobedrijven? AMT Ondernemen vraagt GroupAuto, PartsPoint, Vakgarage en Quality Garage het hemd van het lijf. Nu aan het woord: Arjen Hueskens van PartsPoint.

Ondernemer, futurist en inspirator Jeroen Vertongen maakt indruk AMT Future Talk.  “Wakkerschuddende presentatie op een prachtige locatie”, aldus een van de vele positieve evaluaties achteraf.

AMT Future Talk: Geld verdienen met de auto's van de toekomst

Je kent ze wel, guru's die roepen dat alles anders wordt. En dat wie niet snel verandert, snel verdwijnt. Ook Jeroen Vertongen voorziet snelle en ingrijpende veranderingen in de mobiliteit. Toch zijn er twee essentiële verschillen tussen hem en die veranderguru's. 1: Vertongen is een ervaringsdeskundige. 2: Tijdens AMT Future Talk legde hij haarfijn uit hoe je je aanpast aan die spannende toekomst…

Laadpaal voor de deur: doen of niet doen?

Laadpaal voor de deur: doen of niet doen?

100 procent elektrische auto's als de Hyundai Ioniq, Tesla, Renault Zoe en de Nissan Leaf zijn nu nog vooral bij de dealer in onderhoud. Maar net als 'gewone' auto's, verkassen hun (tweede) eigenaren er straks gegarandeerd mee naar het universele autobedrijf. En dan is praktische kennis over EV's en hun laadproces maar wat handig.

Vandaag werken aan je bedrijf van overmorgen

Vandaag werken aan je bedrijf van overmorgen

Het gonst in de branche: "De nieuwe mobiliteit komt er aan!" Techniek, onderhoud én autobezit veranderen en vragen om een andere kijk op je bedrijf. In Silicon Valley, in de VS, wordt gesleuteld aan de toekomst van mobiliteit, en die komt snel. Maar hoe snel moet jij als ondernemer schakelen? Dat vertellen we je dinsdag 26 maart bij Porsche Centrum Gelderland in Heteren!

Het aanbod EV is nog erg laag.  'De Autospecialist' wil zijn medewerkers nu al trainen. Belangrijk om nu al te zorgen dat medewerkers up to date zijn van EV-techniek, voordelen en gebruik van een EV. Zo kunnen zij hun klanten compleet adviseren als het aanbod en de vraag naar EV toenemen..

Hoe verkoop je een EV?

Nog geen EV in je showroom en toch je medewerkers al een training 'Hoe verkoop ik een elektrische auto' willen laten volgen. Maar wat als deze training er nog niet is? Dan zoek je een partij die zo'n training voor je kan ontwikkelen. Kijk, dan ben je met de toekomst van je bedrijf bezig. Het Belgische autobedrijf De Autospecialist ging met het idee onder de arm richting Sergoyne Diagnostics. Het resultaat? EV-kennis 100 procent opgeladen.

De nieuwste auto's zijn al verbonden met fabrikant en dealer die op afstand de status van auto kunnen bijhouden. Is de volgende stap diagnose en APK uitgevoerd door de auto zelf?

Onderhoudsinterval naar 100.000 kilometer?

Hoe ziet de werkplaats er uit in 2040? Hoe snel groeit het marktaandeel van de elektrische auto? Niemand kan de toekomst voorspellen, maar tijdens AMT Live in Gorinchem deden Erik van 't Hof en Bram Wolf een goed onderbouwde poging.