AMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Diagnose
    • Diagnosetools
    • Diagnosetips
    • Pass-thru
    • State of Health
  • APK
    • Regelgeving
    • APK-tools
  • Techniek
    • Hybride & EV
    • Waterstof
    • Motor & Transmissie
  • Werkplaats
    • Werkplaatsinrichting
    • Tools & Equipment
  • Garageforum
  • Reparatiewijzer
  • Kennistest

Alles over C&E Turbochargers

  • Nieuw of gereviseerd, met alleen een goed onderdeel ben je er niet. Zeker bij reparaties aan het hogedrukbrandstofsysteem kunnen fouten kostbaar zijn. Diesel Büchli helpt ze graag voorkomen.
    Artikel1 mrt. 19

    Gereviseerde onderdelen beter dan nieuwe?

    Revisiespecialisten beschikken over een schat aan ervaring. Ze weten precies welke defecten er optreden aan cilinderkoppen, versnellingsbakken, turbo's, ABS-units, hogedrukbrandstofpompen en tal van andere onderdelen. Vaak begrijpen ze ook hoe die defecten ontstaan, en hoe je diagnose stelt om zeker te weten dat zo'n onderdeel ook echt defect is. We gaan in de leer bij Diesel Büchli, Ronald Morien, ACtronics, C&E Turbochargers en Turbo's Hoet.

  • De extreme toerentallen stellen extreme eisen aan maattoleranties, equipment en kennis.  Honeywell-Garrett vertrouwt revisie daarom niet meer toe aan externe bedrijven en Carrec kiest in het vervolg voor nieuw. Terecht? Wat zegt jouw ervaring? Voor abonnees
    Voor abonnees
    C&E Turbochargers24 jan. 18

    Voor abonnees Zijn gereviseerde turbo's echt slechter dan nieuwe?

    Berichtje van Carrec Technocenter: "Wij gaan niet meer met gereviseerde turbo's werken, in het vervolg monteren wij alleen maar nieuw. Daarom gaan we samenwerken met Turbo Direct." Opvallend nieuws! Advies-, reparatie-, onderhouds- én revisiebedrijf Carrec gebruikte revisieturbo's. Voldeden die dan niet? En is een nieuwe turbo echt beter dan een gereviseerde? We vragen het Carrec en Turbo's Hoet, maar horen het ook graag van jou!

  • Nieuws20 feb. 14

    MotorCheckUp in doos bij C&E-turbo, helpt dat?

    Feitje uit de praktijk van C&E Turbochargers: "Als een turbo in een PSA 1.6 HDi na vervanging opnieuw stukgaat, is dat gemiddeld na 5280 km". Niet veel. Maar om autobedrijven te helpen om stukgaan van vervangende turbo's helemaal te voorkomen, voegt C&E vanaf nu twee MotorCheckUp-tests bij iedere turbo. Helpt dat?

  • Nieuws26 sep. 13

    C&E toont 10 turboschades, wat is de oorzaak?

    "De turbo is alweer stuk!" Casper Hartogsveld van C&E Turbochargers hoort die wanhoopskreet met enige regelmaat. Vaak krijgt de vervangende turbo de schuld. Vrijwel altijd onterecht. Wat de oorzaak dan wel is? Om dat uit te vinden, toont C&E 10 turboschades.

  • C&E Turbochargers11 jul. 13

    C&E Turbochargers neemt eerste VNT-turbotestbank in gebruik

    Het Amersfoortse C&E Turbochargers heeft als eerste revisiebedrijf ter wereld een Turbo Technics Vane Flow Test Rig in bedrijf genomen. Die machine ...

  • Nieuws23 apr. 13

    AMT Topmonteurs leren van C&E turbo's

    AMT nodigt de beste technici van het Garageforum regelmatig uit voor een Topmonteurs meeting. Na een kijkje in de keuken bij C&E Turbochargers in Amersfoort kent de turbo geen geheimen meer voor de Topmonteurs. Zo zorgde de bijeenkomst bij C&E Turbochargers zelfs bij die toppers voor een boost in het denkvermogen.

  • Artikel6 apr. 11

    Leren van turboschade (2005-02)

    Tot ruim drieduizend omwentelingen per seconde draait een turbo. Bij dat toerental hoeft er maar heel weinig mis te aan om zo'n inlaatluchtcompressortje te ruïneren. Casper Hartogsveld van C&E turbochargers toont oorzaak en gevolg.

  • Artikel11 mrt. 11

    Oorzaken en voorkomen van turboschades (2009-4)

    Een turbo heeft een gemiddelde levensduur van 150.000 tot 200.000 km. Toch haalt menig turbo dit niet. Gebrekkig onderhoud is hoofdoorzaak nummer één. Wij tekenden samen met C&E Turbochargers een aantal in het oog springende praktijkgevallen op. Ter lering voor de werkplaats.

  • Abonneren
  • Garageforum
  • Reparatiewijzer
  • Nieuwsbrieven
  • Over AMT
  • Abonnement opzeggen
  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren
  • Vacatures

Volg AMT

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • YouTube

Snel naar

  • Whitepapers
  • Webinars & livestreams
  • Digitaal magazine
  • Online magazine

Categorie

  • Diagnose
  • APK
  • Techniek
  • Werkplaats

Thema's

  • Trucks & bedrijfsauto's
  • Motorfietsen
  • APK
  • Diagnose
  • Hybride/EV
  • Airco
  • Werkplaatsformules

AMT is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen