• Vacatures
  • Nieuwsbrieven
  • Garageforum
  • Digitale editie
  • Whitepapers
  • Reparatiewijzer
  • Over AMT
InloggenAbonneren
AMT
AMT
AbonnerenInloggen
  • techniek
  • Werkplaats
  • Product
  • Ondernemen
  • Partners
  • Zoeken
AbonnerenInloggen
  • Vacatures
  • Nieuwsbrieven
  • Garageforum
  • Digitale editie
  • Whitepapers
  • Reparatiewijzer
  • Over AMT
AMT
AMT
  • techniek
  • Werkplaats
  • Product
  • Ondernemen
  • Partners

Alles over Benzinemotor

Samen met zijn collega’s zorgt technisch operator Niels Versteeg van Diesel Büchli ervoor dat gebruikte onderdelen in nieuwstaat worden teruggebracht.

Technisch operator Niels Versteeg: 'Uitdagend en afwisselend werk'

Niels Versteeg stapte ooit over van schadehersteller naar technisch operator. Hij heeft geen moment spijt van die loopbaanstap. Enthousiast vertelt...

AMT test in de praktijk: duurt het langer voor de olie in een PHEV op temperatuur is? Hoeveel langer?

Praktijktest: olietemperatuur van een Plug-in Hybride

Motorolie is geen liefhebber van korte ritjes. Opwarmen kost nou eenmaal tijd. Staat de motor steeds al voor die tijd stil, dan gaat dat ten koste...

Innoveren met benzinemotor: techniek Volkswagen TSI evo2 nader bekeken

Innoveren met benzinemotor: techniek Volkswagen TSI evo2 nader bekeken

Zeker in Europa lijkt Volkswagen nu alleen aan elektrische aandrijving te denken. Maar op het recente Wiener Motoren Symposium klonk toch een ander...

De nieuwe elektrisch aangedreven Comprex compressor, die geen ‘turbogat’ kent, en geen vermogen verbruikt zoals een mechanische compressor.

Nu met elektromotor: komt de Comprex-compressor terug?

Ruim dertig jaar geleden was er de Comprex als alternatief voor een turbo of mechanische compressor. De Comprex werkte op zelf opgewekte drukgolven...

Meetapparatuur in de testauto van AECC. Buiten de oranje PEMS kast, in de bagageruimte apparatuur voor NH3, N2O en PN10 fijnstof. Nu is NH3 en N2O niet gereguleerd, fijnstof vanaf PN23 (0,023 mm) of groter.

Extreem schone motoren met Euro 7 i.c.m. duurzame en hernieuwbare...

Op vooraanstaande motorensymposia presenteert onderzoeksorganisatie AECC (AISBL) hun tests op verschillende voertuigen met verbrandingsmotor. Hoe...

Techniek van Toen: Zwaardere motor voor DAF in 1961

Techniek van Toen: Zwaardere motor voor DAF in 1961

1961, DAF presenteerde een nieuwe motor en AMT dook in de techniek. Nu denk je bij een nieuwe DAF-motor aan een gevaarte waar je nauwelijks overheen...

Oog voor techniek: de 2.0 viercilinder armmengsel DTM-motor van Audi

Oog voor techniek: de 2.0 viercilinder armmengsel DTM-motor van Audi

DTM, het Deutsche Tourenwagen Meisterschaft, is racen met auto’s die er uitzien als gewone Audi’s, BMW’s of Mercedessen, terwijl ze er onderhuids...

AMT 1970: alleen wappies willen loodvrij

AMT 1970: alleen wappies willen loodvrij

Weet je het nog: voor 1990 zat er lood in benzine. Nou ja lood, eigenlijk was het een loodverbinding: tetra-ethyllood. Maar net zoals we nu over...

Kroon-Oil specialisten maken binnen het Kroon-Oil Garage Supportplan steeds vaker gebruik van het PowerFlush spoelconcept.

PowerFlush TPE: 'repareren zonder sleutelen', nu in drie toepassingen

Het grote succes van PowerFlush TPE ligt in het oplossen van vervuilingsproblemen; het is in feite repareren zonder sleutelen. Dezelfde PowerFlush,...

In het pakket onderdelen valt de krukas op, waarvan de kruktappen 70° zijn verzet.

Nieuwe Ducati V4-motorblok in detail: Zónder desmo, mét klepveren

Ducati heeft een nieuw motorblok ontwikkeld voor haar grote allroad, de Multistrada. Dit ‘V4 Granturismo’- blok is een ware revolutie voor het...

Volgende pagina
Bekijk vacatures

Categorieën

  • Techniek
  • Werkplaats
  • Product
  • Ondernemen

Dossiers

  • Trucks & bedrijfsauto's
  • Motorfietsen
  • APK
  • Diagnose
  • Hybride/EV
  • Airco
  • Werkplaatsformules

Inhoud artikelen

  • Whitepapers
  • Webinars & Livestreams
  • Nieuws
  • Achtergrondartikelen
  • Blogs
  • Video's

Volg AMT

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
  • YouTube

Service

  • Contact
  • FAQ
  • Abonneren
  • Adverteren
  • Werken bij VMN media

AMT is onderdeel van VMN media. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen