Diagnosetools: dit moet je weten over accutesters en hulpvoedingen
De accu is het hart van het elektrisch en elektronisch systeem van een auto en in die zin steeds belangrijker. Aan het eind van dit artikel weet je...
De accu is het hart van het elektrisch en elektronisch systeem van een auto en in die zin steeds belangrijker. Aan het eind van dit artikel weet je...
De meeste motorfietsen hebben een hydraulisch gedempte voorvork. Vaak is dat een zogenaamde "upside-down"-voorvork. De eerste telescoopvoorvorken...
Een multimeter is een onmisbaar stukje gereedschap. Toch? Of is de multimeter inmiddels met de moderne voertuigelektronica achterhaald? Wat kun je er...
Raadselachtig: een Volvo V60 T3 produceert enorm veel lawaai bij gas loslaten. Bij de proefrit blijkt dat het geluid uit de luchtinlaat van de turbo...
Behalve een goede diagnosetester zijn er tal van tools die je helpen bij het diagnosestellen. Van rookmachine tot oscilloscoop en van stroomtang tot...
Hoe ver kom je in één etmaal met een elektrische auto? 500 km? 1.000 km? Of zelfs 1.500? Mis, mis, mis! Porsche deed er 3.425 met een Taycan. Wat...
Van GMTO ben je interessante storingscases gewend. Deze keer niet. Doorbladeren dus? Dacht het niet! We gaan in op brandstofdrukproblemen in...
Het invullen van het Digitaal Service Boek (DSB) is niet ingewikkeld, maar wel belangrijk. Dat je dit ook als universeel autobedrijf kan, laat Gert...
Een garagist krijgt een Opel Mokka 1.6 CDTi uit 2015 binnen met het verzoek van de eigenaar om iets te doen aan het vermogensverlies. De garagist...
Banden zijn niet overal even zwaar. Velgen ook niet. Daarom wordt het wiel, band en velg, gebalanceerd. Meestal gebeurt dat dynamisch met plaklood,...