nieuws

Mercedes Benz opent flagship store in Den Haag

Ondernemen 2499

Mercedes Benz opent flagship store in Den Haag
Special voor de opening van de Mercedes Benz Flagship store in Den Haag werd de 100 % EV concept car van Maybach, de Vision, ingevlogen. Een bijzondere uitvoeringing, de video's en foto's op de schermen achter de Vision versterken de beleving van deze auto.

“We waren aan renoveren toe…” Dat is gelukt, de Mercedes Benz-vestiging in Den Haag is omgetoverd tot showroom en werkplaats mét een dikke wow-factor. Beleving is het toverwoord, samenwerken de sleutel tot het eindresultaat. Medewerkers hebben inbreng gehad bij het ontwerpen van hun eigen afdeling. En dat is te zien.

“Er is heel wat energie door het bedrijf gegaan om dit resultaat te halen”, vertelt Sander van Kouwen, vestigingsmanager in Den Haag. In 2016 al had de vestiging al plannen om het pand te upgraden naar de wensen van de klant. Mercedes Benz Dealerbedrijven was al bezig met de ontwikkeling van een nieuw retailconcept. In dat nieuwe concept staat de customer journey van de klant centraal en zijn de verschillende afdelingen daar op afgestemd.

Strak vormgegeven showroom met imposante entree, elk merk zijn eigen afdeling. Links achterin vind je de Smarts. Toch liever iets snellers? Dan via de trap richting AMG’s.

Weg met papier

Waar voorheen papier in de showroom de baas was, speelt in de verbouwde vestiging multimedia de belangrijkste rol. Grote schermen die met beeld én geluid Mercedes Benz-beleving vergroten. Je opties vanuit de folder kiezen is voorbij. De klant kan zijn gewenste Mercedes in de showroom op de schermen configureren naar als zijn wensen.

Open, moderne lobby. Ook deze ruimte is voorzien van schermen die de MB-beleving moeten vergroten. Hier kan de klant wachten of in gesprek gaan met een verkoper.

“Persoonlijk contact blijft en versterkt door de combi met de digitale beleving. Als je bij ons een proefrit boekt met een Mercedes SL, wordt bij binnenkomst via een scherm persoonlijk welkom geheten, daarbij zie je een foto of filmpje van het type auto waar je mee gaat rijden.”

Ook aan de buitenkant heeft het pand een metmorfose ondergaan. Strak, modern én functioneel. “De overkapping is afgestemd op het Hollandse weer!”

De 200 medewerkers van vestiging Den Haag zijn trots op hun nieuwe huisvesting. “Medewerkers zijn ook betrokken bij de renovatie en hebben meegedacht met de inrichting en werkwijze voor hun eigen afdeling. “In deze vestiging vind je naast Mercedes ook AMG, Smart en Vans. Elke discipline heeft meegedacht over de inrichting en invulling van zijn eigen afdeling.”

Drie werkplaatsen

Dat geldt ook voor de techneuten in de werkplaats. Zij hebben meegedacht met de werkplaatsinrichting en dat heeft onder meer gezorgd voor ruime, strakke werkplekken.

Strakke, cleane werkplaats met ruime werkplekken. Techneuten hebben meegedacht met de werkplaatsinrichting. Weg met papier, óók in het werkproces. “Voorheen hadden we centimeters dikke klantdossiers. Nu gaat alle info via de cloud. Ideaal, we kunnen ook foto’s en video’s in de digitale dossiers toevoegen. Zo kunnen we de klant beter informeren en kunnen wij makkelijker terugzien wat de onderhoudshistorie van de auto is.”

Er zijn drie werkplaatsen in de vestiging. Op de eerste etage de AMG, diagnosewerkplaats  en de werkplaats waar een ‘pitstop’ wordt uitgevoerd: kleinere reparaties waar twee monteurs aan werken om de klant met haast zo snel mogelijk weer op weg te helpen. Op de begane grond is de werkplaats voor regulier onderhoud, repararatie en APK.

Ook in de reguliere werkplaats op de begane grond wordt digitaal gewerkt.

Binnenkort lees je uitgebreid over het nieuwe Mercedes-concept én nemen we een exclusief kijkje in de werkplaats. Alvast een sneak peak? Bekijk onderstaande video’s:

Reageer op dit artikel