nieuws

Eerste Autovakmeesters een feit

Ondernemen 368

In juni 2018 introduceerde PartsPoint de nieuwe garageformule Autovakmeester. Inmiddels zijn de eerste vestigingen nu omgevormd. Formule Manager Ton Sieljes: “Stapsgewijs rollen we de formule uit in de markt en de eerste Autovakmeesters zijn een feit.” Zo zijn de panden van Marco Groen, Ooijman en Ter Horst onlangs overgegaan tot Autovakmeester.

Eerste Autovakmeesters een feit
Marco Groen is trots op zijn nieuwe gevel, deze staat nu net als zijn bedrijf voor vakmanschap.

Autovakmeester richt zich op de lokale ondernemer: een lokale vakman, die kwaliteit voor een goede prijs levert en waar men vertrouwen in heeft. Marco Groen in Dirkshorn is een van de eerste drie Autovakmeesters. “Ik ben trots op onze nieuwe voorgevel. Mijn pand straalt nu exact uit waar wij voor staan: vakmanschap!” Ooijman in Wilp is de tweede vestiging die getransformeerd is tot Autovakmeester. “Onze vernieuwing wordt enthousiast ontvangen. Dat bleek wel uit de reacties van de 350 bezoekers aan onze Open Dag.” Ton Sieljes: “We werken hard aan een vlotte implementatie van alle aanmeldingen voor Autovakmeester. Elke week komen daar nieuwe vestigingen bij.”

Meeliften

De vernieuwde formule gaat verder dan een visuele vertaling van Autovakmeester in het interieur van bedrijfspanden. Op basis van de formulewaarden is de huisstijl opgefrist en kunnen garagisten via een nieuwe portal zelf online gepersonaliseerd briefpapier, bedrijfskleding, flyers en ander marketingmateriaal bestellen. Ooijman: “Met Autovakmeester lift ik als lokale ondernemer mee op de kracht van een grote club en haal ik naast een professionele uitstraling ook inkoopvoordeel, technische kennis en marketingkracht in huis.”

Deelnemers krijgen toegang tot training en technische ondersteuning via TECH360 en worden onderdeel van een (online) netwerk aan vakbroeders. Bovendien kunnen Autovakmeesters hun klanten Europese pechhulp, private lease en een garantie van 24 maanden op onderdelen en reparaties bieden.

Compleet palet

Een sterk werkplaatsconcept draagt bij aan omzetgroei voor zowel het autobedrijf als de leverancier. Uit marktonderzoek bleek dat AD Autobedrijf aan vernieuwing toe was. Autovakmeester komt er voor in de plaats en dekt een groot deel van de markt. Het is een soft franchise formule, die zich voornamelijk richt op de werkplaatsklant die naar een garage ‘om de hoek’ gaat.

Deelnemers blijven baas in eigen werkplaats en kunnen onder meer profiteren van centraal georganiseerde landelijke marketingcampagnes. Autoservice Totaal is het laagdrempelige concept en stelt minimale eisen voor de uitstraling van het autobedrijf.

 

Video: Marco Groen

Reageer op dit artikel