nieuws

‘Leren van experts en vakgenoten met Grip op je Autobedrijf’

Ondernemen 829

‘Leren van experts en vakgenoten met Grip op je Autobedrijf’
De sleutel tot meer succes: Grip op je Autobedrijf .

AMT en Automotive Academy gaan in februari van start met Grip op je Autobedrijf. Deze training zorgt letterlijk voor grip op je bedrijf. Een opleidingstraject dat concrete handvatten biedt om jouw autobedrijf verder te ontwikkelen. Waarom moet je meedoen? Erwin den Hoed van AMT legt uit waarom je deze kans niet voorbij mag laten gaan.

Het uitgangspunt van Grip op je Autobedrijf is om de ondernemer van het autobedrijf beter voor te bereiden op de toekomst aan de hand van een praktisch trainingstraject rond vier pijlers: Personeel en Leiderschap, Bedrijfseconomisch, Klantbeleving en tenslotte Marketing & Social media.

Erwin den Hoed, adjunct-hoofdredacteur van AMT, geeft antwoord op vragen over Grip op je Autobedrijf, het trainingsprogramma waarin ondernemers meer grip wordt geboden op de toekomst van hun autobedrijf.

Sommige kansen moet je niet voorbij laten gaan, is deelnemen aan Grip op je autobedrijf er zo één?
“Ja! Door de opzet van de trainingssessie heb je gedurende vijf maanden intensief contact met vakgenoten en experts uit de branche. Je kunt je persoonlijke ondernemersvragen aan elkaar stellen en dus van elkaar leren. Je bouwt een netwerk op waar je ook ná het Grip-traject van kunt profiteren. Los van het netwerk krijg je natuurlijk feedback van specialisten en zorgen huiswerkopdrachten ervoor dat je het geleerde ook daadwerkelijk kunt toepassen in je bedrijf.”

AMT heeft in samenwerking met Automotive Academy dit trainingstraject gelanceerd. Wie zijn de initiators achter dit programma en wat waren hun beweegredenen?
“De initiator is AMT, onderdeel van uitgeverij Vakmedianet. Wij hebben een uitgebreid onderzoek onder garagehouders gehouden. Daaruit blijkt dat de branche op zoek is naar praktische handvatten om het ondernemerschap te ondersteunen, kansen te zien en rendement te verhogen. Vakmedianet heeft met een andere titel ‘Tweewieler’ al succes geboekt. Grip op je Tweewielerbedrijf heeft tweewielerdetaillisten echt vooruit geholpen.”

De markt verandert, de klanten veranderen, de kansen van het autobedrijf liggen in de nabije toekomst vooral online voor het oprapen. Hoe speelt dit trainingstraject hierop in?
“De onderwerpen die in Grip op je Autobedrijf aan de orde komen zijn gericht op de veranderende bedrijfstak en zoemen in op de uitdagingen waarmee de garagehouder van nu te maken heeft. Om een paar voorbeelden te noemen: Hoe motiveer ik mijn mensen? Hoe meet ik het succes van mijn dienstverlening? Hoe beslist de klant? En: Wat moet ik aan met social media?
De trainers die het Grip-traject begeleiden komen allemaal uit het bedrijfsleven en zijn door AMT zorgvuldig gescreend. Daarnaast worden de trainingsdagen in nauw overleg met AMT en Automotive Academy samengesteld op basis van het onderzoek dat we in de markt hebben gedaan.”

Reageer op dit artikel