nieuws

Bosch Car Service vernieuwt serviceproducten

Ondernemen

Bosch Car Service vernieuwt serviceproducten
Vanuit het motto “Wij doen alles voor uw auto” vernieuwt Bosch Car Service per 1 juni 2015 zijn aanbod serviceproducten.

Bosch Car Service introduceert nieuwe serviceproducten. Met de vernieuwde garantie- en verzekerheidspakketten wil Bosch hun klanten meer zekerheid en flexibiliteit bieden. Wat betekent dat precies voor de klant?

Een van de nieuwe garantieproducten is Occasion Plus. Bosch noemt het een uitbreiding op de Bovag-garantie; 24 maanden extra garantie, bovenop de 6 maanden Bovag-garantie op verkochte occasions.

Verlengde garantie

De garantie kan verder uitgebreid worden met het product Verlengde Garantie. Er komen dan nog eens 24 extra maanden bij. 6 maanden Bovag-garantie, 24 maanden Occasion plus garantie en 24 maanden Verlengde Garantie. De klant kan op een occasion in totaal 54 maanden of wel 4,5 jaar garantie krijgen. Er zijn voorwaarde waar de occasion aan moet voldoen. De auto moet op het moment van verkoop jonger zijn dan 9,5 jaar en er mag maximaal 150.000 km op de teller staan. De premie is afhankelijk van de cilinderinhoud. Wanneer de auto meer dan 200.000 km heeft gereden vervalt de garantie.

Vijf pakketten

Bosch Car Service heeft ook de autoverzekering aangepast. De klant kan uit vijf verzekeringspakketten kiezen: WA, beperkt Casco en drie verschillende pakketten volledig Casco. De volledige Casco bestaat deze drie pakketten; Compact (één jaar aanschafwaarderegeling), Comfort (drie jaar aanschafwaarderegeling) en Compleet (vier jaar aanschafwaarderegeling). Bosch: “Zo is er altijd een passend aanbod voor elke klant.”

Volledig Casco

Kiest de klant voor volledig Casco dan krijgt hij of zij vervangend vervoer gedurende de gehele reparatieperiode. Wanneer de klant kiest voor het Comfort of Compleet pakket dan betaalt hij of zij geen eigen risico bij schade. Bij het afsluiten van een autoverzekering ontvangt de klant één jaar gratis pechhulp in Nederland.

Financiële Diensten

The Warranty Group (TWG) verzorgt de afhandeling van de Occasion Plus en de Verlengde Garantie. Bovemij Financiële Diensten (BFD) is verantwoordelijk voor de autoverzekering en de autofinanciering. De dienst autofinanciering is aangepast aan de nieuwe voorwaarden van de wet financieel toezicht (WFT). Rob Polman, directeur BFD: “Per 1 april 2016 dienen autobedrijven te voldoen aan de vakbekwaamheidseisen. Autobedrijven mogen, indien zij niet over de benodigde WFT-diploma’s beschikken, hun klanten enkel informeren en niet langer adviseren over financiële producten. Het offertebeheersysteem genereert zelf een advies waar het autobedrijf niet van af kan wijken zonder daarbij een adviseur van BFD te raadplegen. Op basis van de door de consument verstrekte gegevens geeft het systeem de meest passende dekking. Indien de klant toch af wil wijken van het advies, neemt een gediplomeerd adviseur van BFD direct contact op en kan de polis alsnog worden afgesloten. Zo voldoet Bosch Car Service al ruim voor de gestelde deadline aan de nieuwe eisen en is daarmee klaar voor de toekomst.”

Reageer op dit artikel