artikel

Wie wordt De Beste Diagnosespecialist van 2014?

Ondernemen Premium

Wie wordt De Beste Diagnosespecialist van 2014?

Vorige week dinsdag vroegen we hoe up-to-date jouw kennis van datanetwerken is. Een lastig onderwerp met lastige vragen. De soms wat kleine scope-beelden maakten het nog eens extra moeilijk. Toch hebben we winnaars. Wie zijn de laatste finalisten voor de AMT-ATG Kennistestfinale?

Het zit erop, vanmorgen hebben we de laatste AMT-ATG Kennistest gesloten. Tijd om de balans op te maken. De afgelopen maanden passeerden vier AMT-ATG Kennistesten de revue met verschillende onderwerpen. Iedereen die bij een kennistest tot de Top-5 wist door te dringen, plaatste zich voor de grote finale, volgende week woensdag 19 november op AMT Live. Wie gaan daar de strijd aan? De winnaar van de finale mag zich niet alleen De Beste Diagnosespecialist van 2014 noemen, hij gaat bovendien naar huis met waardevolle prijzen, waaronder een Sonic S9 gereedschapskar.

Common rail

De eerste AMT-ATG Kennistest ging over common rail in de praktijk. Wat doet het brandstoffilter? Wanneer is de brandstofdruk te hoog, te laag of juist correct? Alle Kennistesten bevatten meerdere vragen, met een reden. ATG: “Op deze manier kunnen we goed zien of iemand het snapt, of misschien goed gokt.”
Niemand haalde in deze eerste AMT-ATG Kennistest een 100%-score. Veel deelnemers kwamen wel tot een ruime 60% of hoger, maar dat was niet genoeg voor een finaleplaats. Iwan Kennis bleek de beste met 93%. Pieter Jan de Wolf kwam tot de tweede plaats met 87%. Maarten Peters, Arjen Hofstra en Erik Smeets volgden met 80% juist beantwoorde vragen.

Intelligente remsystemen

De tweede Kennistest ging over intelligente remsystemen. Wat doe je als een berijder klachten heeft? Is het een technisch defect? Of is er sprake van een verkeerde bediening? Lastige materie want ook nu kwam niemand tot 100%. Hendri Vlieger, Stephan Delvoye, Frank Bouman, Nicolas Clarebout en Adriaan Demage scoorden een Top-5 notering en zijn door naar de finale.

Lane Departure Warning System

Eind september was het tijd voor Kennistest nummer drie. Nog een veiligheidssysteem, Lane Departure Warning, stond op het programma. Hoe werken de verschillende sensoren met de camera samen? Deze relatief nieuwe techniek blijkt nog geen gesneden koek. Toch kwam een aantal deelnemers dichtbij een foutloos resultaat. Dolf Sanders legde beslag op de eerste plaats. Emiel van den Berg volgde op plek twee met kort daarachter Nico van de Laan, Jan van Lieshout en Moreno de Vries.

Datanetwerken

De vierde en laatste Kennistest ging over datanetwerken. Nog vijf finaleplaatsen te vergeven. De Top-20 van deze laatste test bevat zowel al geplaatste finalisten als nieuwe namen. Bovenaan het scorebord prijkt een nieuwe naam. Gefeliciteerd Roy Mollink! Als enige scoorde je 73,3% in deze laatste kennistest. Arjen Hofstra en Hendri Vlieger scoorden 60% maar hebben zich al eerder geplaatst. Hierna volgt een heel aantal deelnemers met een score van 53,3%. De laatste finalisten samen met Roy zijn: Armand Craen, Martijn de Bruijn, Rik Go en Mark Huige. Gefeliciteerd allen. Vandaag ontvangen jullie de laatste informatie voor de finale en een inschrijfcode voor juiste registratie.

Gratis toegang

Zit je niet bij de finalisten van de AMT-ATG Kennistest? Je bent natuurlijk van harte welkom op AMT Live. Bezoek de vele Kennissessies, doe mee aan de ‘Open NK BEM bandenwissel-wedstrijd’ of win een gratis deelname aan AMT Diagnose Boot Camp 2015! Los je de storing in de auto op dan maak je kans op deze vrijkaart.

Op AMT Live is nog veel meer te leren, beleven en ontmoeten. Alle details vind je op www.amtlive.nl Nog niet ingeschreven? Maak als abonnee gebruik van kortingscode AMTABO voor gratis toegang. Ben je AMT Facebook-vriend of AMT Garageforum-lid? Ook dan kun je je gratis inschrijven voor ons live kennisevenement. Je vindt de kortingscode op onze Facebookpagina of als AMT Garageforum-lid in de e-mail die je kortgeleden van ons ontving.

Tot 18 en/of 19 november in Autotron Rosmalen! De deuren zijn beide dagen open van 13.30 uur tot 21.00 uur.

Reageer op dit artikel