nieuws

Autobedrijf scoort met technische en recall informatie op mijngrossier.nl

Home

Van Heck-directeur Johan van der Hoeven nam plaats op de stoel van de voetbaltrainer. Hij blikte terug op de prestaties van zijn team, legde uit wat het autobedrijf in de komende tijd van Van Heck mag verwachten en hij presenteerde twee nieuwe spitsen in bestelsysteem mijngrossier.nl: ‘Modificaties’ en ‘Recall’.

Autobedrijf scoort met technische en recall informatie op mijngrossier.nl

Het Kasteel in de Rotterdamse wijk Spangen is de thuisbasis van profvoetbalclub Sparta. Van Heck-directeur Johan van der Hoeven zit er in het perszaaltje op de stoel van de trainer. Hij begint met een terugblik: “In 2002 zetten we samen met onze grossiers het Business Partner Network op. Het doel was een goede toekomst te bieden aan het universeel autobedrijf”. Hoe? “Door leverbetrouwbaarheid- en snelheid, door een breed assortiment aan onderdelen, banden en gereedschappen en door autobedrijven te helpen met hun marketing, hun technische kennis en hun scholing”.

Samen kansen grijpen

“Sinds 2002 is er veel veranderd”, gaat Van der Hoeven verder: “Nu googelt de consument even voor hij een nieuwe uitlaat laat monteren en hij vertrouwt op het advies van andere consumenten op social media. Hij heeft weinig tijd én geld, het wagenpark wordt steeds diverser en de auto steeds complexer. De auto geeft zelf aan wanneer onderhoud nodig is, niet alleen naar de consument, maar binnenkort ook naar het autobedrijf. Maar het doel van Van Heck is sinds 2002 niet veranderd. Dat is nog steeds: met het Business Partner Network en de autobedrijven de kansen voor de toekomst grijpen”.

Wat willen HBase-gebruikers

Van der Hoeven maakt dat graag concreet: “In onze mijngrossier.nl database (HBase) staan 153.000 artikelnummers voor 17.500 autotypes. We hebben 4400 vaste gebruikers. Die hebben we gevraagd wat er nog beter kan en waar ze behoefte aan hebben”. Hun antwoorden: “De vulling, technische informatie en trainingen”.

Supersnelle first fill

En dus ging Van Heck aan de slag. Allereerst met trainingen: “Samen met Bosch, eXponentia en Innovam starten we in april 2012 met technische trainingen. Dan de vulling: “Dit jaar hebben we 1250 nieuwe autotypes toegevoegd. Binnen 6 maanden na introductie van een nieuwe auto hebben we de basislijnen gevuld. Alle onderdelen voor een grote beurt zijn dan op voorraad”.

Modificaties en Recalls

Dan de technische informatie: “Wij vullen het Autotools-deel binnen mijngrossier.nl vanaf nu aan met Modificaties en Recalls. Bij ‘Modificaties’ tref je een uitgebreide omschrijving van een aanpassing op een bekend probleem van een voertuig. Bij ‘Recalls’ gaat het om terugroepacties. Beide systemen moeten niet verward worden met de tips en tricks die via AMT-reparatiewijzer in mijngrossier beschikbaar zijn”.

Geheim plan

Verder wil Van der Hoeven nog even stilstaan bij offerte-tool ‘Kost dat?’: “Een dezer dagen sluiten we het 500e autobedrijf aan. Dat wordt een feestelijk momentje”. En ten slotte kijkt Van der Hoeven nog even vooruit naar halverwege volgend seizoen: “In mei 2012 komen wij met een nieuwe applicatie om de autotechnicus technisch te ondersteunen”. Hoe en wat precies daar wil hij niets over zeggen. Over zichzelf wil hij nog wel iets kwijt: “Hier zit een tevreden trainer”.

Erwin den Hoed (Redactie AMT)

Reageer op dit artikel