Joram Teunissen

(web)redacteur

Joram studeerde aan de HTS-Autotechniek, heeft stage gelopen bij AMT, PON en Innovam. En kwam via een omweg weer terug bij AMT. Is nu fulltime (web)redacteur en onder andere beheerder van het AMT Garageforum en de AMT Facebookpagina.

Hij rijdt motor en vindt alles interessant wat met (auto)techniek te maken heeft.

Email: joramteunissen@vakmedianet.nl
Telefoon: 088 58 40 734

Turboproblemen: Vind eerst de oorzaak

Turboproblemen: Vind eerst de oorzaak

Wanneer een turbo defect gaat heeft dit vaak een externe oorzaak, zoals te weinig olie of inslag van buitenaf. Voordat je overgaat tot vervanging van...

Opgelost op AMT Garageforum: Ford Escape met geheugenprobleem

Opgelost op AMT Garageforum: Ford Escape met geheugenprobleem

AMT Garageforumlid Ottonic krijgt een Ford Escape 2.5, L4, 4V uit 2010 met een brandend MIL in de werkplaats. "Wanneer ik de motor uitzet en weer...

Jeroen Vertongen gaf op AMT Live 2015 uitleg over diagnosestellen met een scope. Ook dit jaar vinden er verschillende kennissessies plaats in de vijf kennistheaters op 15 en 16 november.

35 redenen om naar AMT Live te gaan

AMT Live is geen beurs zoals er al zoveel zijn. Nee, het draait om kennis delen, de autobranche beleven en collega's en experts ontmoeten. Kennis...

Opgelost op AMT Garageforum: Daewoo Matiz loopt slecht stationair

Opgelost op AMT Garageforum: Daewoo Matiz loopt slecht stationair

Een Daewoo Matiz 0.8 uit 2008 met een driecilinder motorblok staat in de werkplaats van AMT Garageforumlid BWG. De Matiz loopt slecht stationair en...

Berry Kooijman tijdens de wedstrijd

Nederlandse Berry Kooijman wint internationale finale R-M Best...

R-M, het merk van BASF voor autoreparatielakken, maakt de winnaars bekend van de 12e internationale R-M Best Painter Contest: de Nederlandse Berry...

Snel TPMS uitlezen en programmeren

Snel TPMS uitlezen en programmeren

JN Testapparatuur demonstreert tijdens Autoprofessioneel Hardenberg de supersnel en universeel werkende IntelliSens App van Huf voor smartphone,...

Na 20.000 kilometer is de multiriem alweer gebroken. Wat is er aan de hand? Verkeerde montage? Een mechanisch defect?

Opgelost op AMT Garageforum: multi-V-riem knapt na 20.000 km

AMT Topmonteur 'Rikus' helpt al sinds 2007 menig collega autotechnicus op het AMT Garageforum. Maar ook hij komt wel eens lastige problemen tegen. Zo...

Henk: “De moeren van deze EGR-klep kwamen een stuk makkelijker los na het inspuiten met Reactor en WD-40.”

AMT-lezers testen Reactor

"Reactor zet de gehele kruipoliewereld op z'n kop!", zegt leverancier Rustyco. Hoe? Reactor gaat een reactie aan met kruipolie en zorgt ervoor dat...

Video: Zo vervang je stap voor stap een turbo

Video: Zo vervang je stap voor stap een turbo

Dankzij de downsize-trend komt een turbomotor steeds vaker voor in de werkplaats. Zo'n turbo draait al gauw 280.000 tpm, dit gaat alleen goed als de...

Ook in het donker en onder winterse omstandigheden moet de Ford autonoom kunnen blijven rijden.

Autonoom rijden met Ford: geen stuur en pedalen meer in 2021

In 2021 zijn er geen taxichauffeurs meer nodig, tenminste als het aan Ford ligt. Want Ford heeft aangekondigd dat ze in 2021 met een autonome auto...