Column Erwin den Hoed: 'Zonnige toekomst voor schadeherstel én...
Erwin den Hoed was voor AMT bij Bovag's eerste schadeherstelcongres. Hij zag een zonnige toekomst voor schadeherstellers én voor gereviseerde onderdelen...
De aluminium cilinders in moderne motorblokken hebben vaak een Alusil-laag. Opboren kan dus niet. De oplossing: een nieuwe Nikasil-coating aanbrengen. Hoe werkt dat?
Erwin den Hoed was voor AMT bij Bovag's eerste schadeherstelcongres. Hij zag een zonnige toekomst voor schadeherstellers én voor gereviseerde onderdelen...
"In Nederland staan drie keer zoveel krukasslijpbanken als dat er mensen zijn om ze te bedienen. Revisietechnici zijn schaars", zegt Bert Hijnekamp van revisiebedrijf HRW. Het personeelstekort in zijn eigen bedrijf heeft hij creatief opgelost. "Ik verzamel gepensioneerde vakmensen. Die kunnen ten minste wat." Zoals Henk Mannessen. Maar ook de jeugd krijgt er een kans!
Vraag je jezelf, terwijl je in zo'n overvolle motorruimte probeert een schroef te bereiken, ook wel eens af of je handen nou zo echt groot zijn of de handjes die dit alles in elkaar hebben gezet zo klein? Bij Bolier in Dordrecht komen zulke gedachten niet bij je op. Daar wordt gewerkt aan scheepsmotoren die zich met een automotor verhouden als een dikke V8 met een bromfietsblokje.