Gebruikte EV: van fiscaal troetelkind tot stoffige winkeldochter
De gebruikte EV is uit de gratie. Tot midden vorig jaar vlogen de ex-lease-EV's de (virtuele) showrooms uit, nu staan ze er te verstoffen. Wat is er aan de hand?
Vier jaar na de lancering van Nexdrive organiseren de oprichters van het EV service-netwerk het eerste Nexdrive evenement, genaamd Nexdrive: Charging the future. Het evenement werd gehouden op de IVA in Driebergen op 7 december 2023. AMT was erbij.
De gebruikte EV is uit de gratie. Tot midden vorig jaar vlogen de ex-lease-EV's de (virtuele) showrooms uit, nu staan ze er te verstoffen. Wat is er aan de hand?
Autobedrijf van Nieuwenhoven maakt duidelijke keuzes voor de toekomst. De voormalig merkdealer is aangesloten bij Vakgarage en richtte in 2012 een eigen centrum voor elektrische mobiliteit op. Met de keuze voor strategisch personeelsbeleid maken Caroline en haar broer Bart ook het team klaar voor de wereld van morgen.
"Dit jaar is het 'tipping point' voor de elektrische auto", zegt Joke van der Eerden. Ze is directeur Benelux van EVBox, de marktleider in Nederland van laadpunten voor elektrische auto's. Heeft ze gelijk? En belangrijker, wat betekent dat voor het autobedrijf: negeren of investeren?
De import van gebruikte elektrische auto's is sterk in opkomst. In de eerste drie kwartalen van dit jaar zijn er ruim 500 plug-in hybride occasions geïmporteerd. In het laatste kwartaal waren dat er ruim drie keer zoveel als vorig jaar.