VW werkt aan Level 2+ autonoom rijden met MQB-platform
Volkswagen werkt met Valeo en MobilEye aan geavanceerde Level 2+ rijhulpsystemen voor toekomstige modellen op het MQB-platform.
Behalve de eigen sensoren zullen autonoom met (level 3) of zonder (level 4) toezicht rijdende auto's navigatiekaarten nodig hebben. Daarvoor gaat elektronicafabrikant NVIDIA drielaags Drive MAP kaarten ontwikkelen. Daarmee opent het frontaal de aanval met TomTom, dat al enige jaren werkt aan soortgelijke HD Maps.
Volkswagen werkt met Valeo en MobilEye aan geavanceerde Level 2+ rijhulpsystemen voor toekomstige modellen op het MQB-platform.
Tijdens de 1000 Miglia Experience Florida op het Kennedy Space Center brak de Maserati MC20, bestuurd door AI van Politecnico di Milano, een nieuw autonoom snelheidsrecord. De sportwagen haalde een topsnelheid van 318 km/u, waarmee het vorige record van 192,8 km/u uit 2022 ruim werd overtroffen.
95% van alle verkeersongevallen wordt veroorzaakt door menselijke fouten. Met autonome auto's wordt het verkeer dus veiliger. Daarom werken studenten aan de TU Delft werken aan autonome systemen. Hoe doen ze dat?
Sinds 1 juli 2024 moeten alle nieuw verkochte auto's een groot aantal Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) hebben. Dat betekent dat elke werkplaats steeds vaker te maken krijgt met auto's, waarvan de radarsensoren en optische camera's na reparatie moeten worden gekalibreerd. Met de Bosch DAS 3000 kun je snel en effectief kalibreren.