MRB op basis van auto-oppervlakte, goed idee?
"Motorrijtuigenbelasting flink op de schop: niet gewicht, maar oppervlak telt mee", schreef De Telegraaf. Even op de kalender kijken, is het 1 april? Nee! Zou ons kabinet dit echt overwegen?
Eind maart keurde ons parlement de invoering van een vrachtwagenheffing goed. Die moet komen in plaats van het Eurovignet en deels in plaats van de wegenbelasting. Het voornemen lag er al bij de regering, die richtte op invoering per 2023. Dat wordt nu 2026, met natuurlijk een element om uitlaatemissie te beperken. Gaat de truckvloot drastisch veranderen? En moet de truckwerkplaats mee?
"Motorrijtuigenbelasting flink op de schop: niet gewicht, maar oppervlak telt mee", schreef De Telegraaf. Even op de kalender kijken, is het 1 april? Nee! Zou ons kabinet dit echt overwegen?
LKQ Netherlands en Vietnamese EV-fabrikant Vinfast, kondigen vandaag een strategische samenwerking aan. LKQ zal VinFast een uitgebreid en kwalitatief hoogwaardig aftersales- en onderhoudsnetwerk in Nederland aanbieden.
Zaterdag was Koningsdag. Bovendien de uitvaart van de paus, de Londen Marathon en Luik-Bastenaken-Luik. Geen AMT-zaterdagnieuwsbrief dus. Niet nodig. Het hele land zat voor de buis. Het hele land? Nee, ergens in een kleine uithoek van het VMN Media-kantoor bood AMT's adjunct-hoofdredacteur moedig weerstand tegen het mediageweld en typte toch een Goedemorgen Autobranche....
RAI Vereniging geeft aan lichtpuntjes te zien in de Klimaatnota die het kabinet afgelopen week heeft gepresenteerd. Er wordt een realistische stap gemaakt in de verduurzaming van wagenpark, al ontbreekt het nog wel aan concrete lange termijn plannen op het gebied van mobiliteit. Terwijl marktpartijen en consumenten juist behoefte hebben aan dit toekomstperspectief.