Banden steeds belangrijker voor omzet: kan een bandenformule helpen?
Veel autobedrijven laten bandenomzet liggen. Jammer, want banden zullen de komende jaren steeds belangrijker worden voor de onderdelenomzet. Kunnen bandenformules helpen?
De aarde warmt op en de autoband heeft daar een aandeel in. Om die reden kennen we sinds 2012 het Europese bandenlabel. Vorig jaar is dat label vernieuwd. Waarom? Wat moet je als bandenverkoper van het label weten? En welke verplichtingen heb je? Namens Vredestein gaf Michiel van Koeverden tekst en uitleg voor ATC Deventer Zutphen én in een livestream.
Veel autobedrijven laten bandenomzet liggen. Jammer, want banden zullen de komende jaren steeds belangrijker worden voor de onderdelenomzet. Kunnen bandenformules helpen?
Wie de band heeft, heeft de klant. En als de klant in de toekomst vaker elektrisch rijdt, wordt de band van en met de klant nog belangrijker. Voor het autobedrijf is de juiste bandenwisselaar dus een eerste levensbehoefte. Maar wat is de juiste bandenwisselaar? We vroegen een zestal leveranciers naar hun mening.