Motorolie voor hybride voertuigen van Castrol
Moet olie voor hybride voertuigen aan speciale eisen voldoen? Volgens Castrol wel. Daarom lanceert het Hyspec. Wat is dat?
Omdat er haast is bij de redding van het klimaat, en omdat nieuwe wettelijke regels zoals Euro 7 daartoe gaan dwingen, elektrificeert de autowereld in hoog tempo. De waterstof-economie als betere/beste oplossing moet nog maar even wachten. Er is wel het besef dat bedrijfswagens op accu's toch wat lastig of zelfs niet realistisch zijn, waar waterstof en brandstofcel nu al uitkomst kunnen bieden.
Moet olie voor hybride voertuigen aan speciale eisen voldoen? Volgens Castrol wel. Daarom lanceert het Hyspec. Wat is dat?
Je wil graag een beetje snel toeren met het gezin, en geld speelt geen rol? Dan zit je goed met de hybride Gemera van het Zweedse Koenigsegg. 1500 pk, 1500 Nm, schakelt bliksemsnel door zijn negen versnellingen heen. Daarvoor zorgt de Light Speed Tourbillon Transmission. Hoe dan?
Toyota onthult een nieuwe generatie brandstofcelsysteem. Efficiënter, duurzamer en met een langere levensduur. Geschikt voor auto's, vrachtwagens en industriële toepassingen.
Twaalf jaar geleden introduceerde Volkswagen een superzuinige plug-in hybride. Verbruik: 0,9 l/100 km, CO2-uitstoot: 21 g/km en puur elektrisch rijbereik: 50 kilometer. Al was dat dan wel volgens de oude, mildere NEDC-meetmethode. En de XL1 reed op diesel, maar wel Euro 6-schoon, volgens 2013-normen. Dit technisch hoogstandje was een prestigeproject van toenmalig opperhoofd Ferdinand Piëch uit de Porsche familie. Kunnen we nu nog wat leren van VWs toenmalige '1-liter auto'?