Verkiezingen 2021: Wat vinden de partijen van... rekeningrijden?
De Tweede Kamer-verkiezingen komen eraan. AMT kijkt naar belangrijke standpunten voor automobilisten. We beginnen met het onderwerp 'rekeningrijden'. Doe je gordel maar vast om...
Vanaf 15 maart is het zover, er kan gestemd worden voor de Tweede Kamerverkiezingen. Onder de noemer 'Oog voor Politiek' hebben we de verkiezingsprogramma's doorgenomen. Niet alle 37 en ook niet van voor tot achter, maar we keken naar onderwerpen die auto en automobilist aangaan. Na het onderwerp 'rekeningrijden' het tweede onderwerp: maximumsnelheid: 100 of 130?
De Tweede Kamer-verkiezingen komen eraan. AMT kijkt naar belangrijke standpunten voor automobilisten. We beginnen met het onderwerp 'rekeningrijden'. Doe je gordel maar vast om...
Sinds dit jaar moeten alle nieuw verkochte auto's voldoen aan de volledige Euro 6d-eisen. Zonder TEMP of andere uitzonderingen. Volgens de in 2019 geopende Green Deal EU-agenda zou er over vier jaar een Euro 7 moeten zijn, strenger uiteraard. Zó streng, menen enkele nieuwsberichten, dat verbrandingsmotoren feitelijk verboden worden. Echt waar?
Nog een paar maanden, dan lopen de huidige Euro 6 typekeurmethoden af, en verdwijnt de NEDC-test. In de plaats komen WLTP- en RDE-meetmethoden. Die moeten beter weergeven wat er werkelijk in het gebruik uit de uitlaat van personen- en bestelauto's komt. Het Europees Parlement roept nu al op de RDE-praktijktest verder aan te scherpen. Wat zijn dan de gevolgen?