MRB op basis van auto-oppervlakte, goed idee?
"Motorrijtuigenbelasting flink op de schop: niet gewicht, maar oppervlak telt mee", schreef De Telegraaf. Even op de kalender kijken, is het 1 april? Nee! Zou ons kabinet dit echt overwegen?
De taxatiedienst XRAY Automotive wijst op een recente uitspraak van de Hoge Raad die wat kan besparen op rest-BPM afdracht bij auto-import. In heel bepaalde gevallen kan het BPM-tarief waarvan wordt uitgegaan lager worden genomen. Dus ook de rest-BPM bij import. Wanneer kun je een honderdje of wat belasting besparen?
"Motorrijtuigenbelasting flink op de schop: niet gewicht, maar oppervlak telt mee", schreef De Telegraaf. Even op de kalender kijken, is het 1 april? Nee! Zou ons kabinet dit echt overwegen?
Bovag roept de politiek op om de bpm, de aanschafbelasting op auto's, bestelauto's en motoren, geleidelijk af te schaffen.
"Hybride Toyota's goed voor meer emissievrije kilometers dan alle volledig elektrische auto's samen", juicht Toyota-importeur Louwman en Parqui in een persbericht. "Belangrijk voor klimaatakkoord Parijs", voegt het bericht er nog aan toe. Is dat echt zo?
Onrust tot in het parlement, meteen al begin januari, in verband met de autoprijzen. Want schokkend verhaal in De Telegraaf, door invoering van de WLTP-test worden nieuwe auto's tot wel vijftien mille duurder! Kamerleden denken vast aan hun volgende (dienst)auto en stellen vragen. Dit kan niet de bedoeling zijn! Wij vragen ons eerst af: waar komt de prijsstijging nou precies vandaan?