Gesponsord Moderne aandrijfassen: efficiëntere technologie, veeleisendere montage
Aandrijfassen worden over het algemeen niet als slijtdelen beschouwd. Toch is reparatie vaak nodig door een typische aaneenschakeling van beschadigingen.
Zit Jaguar dan al in de Formule 1? Nee, wel in de Formule E(lektrisch), maar die staat technisch niet op F1-niveau. Waar het dan wel in zit? De komende Jaguar XE SV Project 8. Als je heel snel bent kun je er misschien nog een bestellen, de productie startte in juni. Waar precies zit daarin een stukje F1-techniek van lagerfabrikant NTN-SNR?
Aandrijfassen worden over het algemeen niet als slijtdelen beschouwd. Toch is reparatie vaak nodig door een typische aaneenschakeling van beschadigingen.
Wat krijg je als de marktleider in lagers en een sensorspecialist gaan samenwerken aan e-motoren van de toekomst? Inderdaad, een sensorlager. Maar dan wel een hele slimme; eentje die prijzen wint, namelijk de 'Supplier Innovation Challenge' van automotive gigant Magna Powertrain. Wat maakt dit lager bijzonder?
NTN-SNR start in het voorjaar 2017 met de introductie van een nieuwe productreeks wielsnelheidssensoren voor de onafhankelijke vervangingsmarkt. De reeks van 214 wielsnelheidssensoren dekt zo'n 6.500 voertuigmodellen en wordt binnenkort met meer dan 100 onderdeelnummers uitgebreid.
SKF breidt het aanbod VKBA-wiellagersets voor oudere toepassingen uit. Bij de toepassingen van de wiellagersets bevinden zich populaire auto's, waaronder de Ford Escort en de VW Golf.