Bosch Act-by-Wire: zo rijdt de auto aan een digitaal draadje
Hoe rijdt een auto met Steer-by-Wire? Of Brake-by-Wire? Deze en andere technologie konden we in de praktijk testen tijdens de Bosch Techday 2024.
Nadat Volkswagen de volle stormwind van voren kreeg in de VS, wegens omzeilen van emissietests, komen steeds meer autoconcerns aan de beurt. De overheersende indruk was al snel dat waarschijnlijk iedereen sjoemelde. Nieuwe Europese wetgeving moet dat tegengaan, maar toch. Hoe ontdek je sjoemelsoftware snel en betrouwbaar? Een Duits/Amerikaans team zocht een antwoord, en stelt een detectieprogramma voor.
Hoe rijdt een auto met Steer-by-Wire? Of Brake-by-Wire? Deze en andere technologie konden we in de praktijk testen tijdens de Bosch Techday 2024.
De auto van de toekomst is meer dan ooit software-defined, als het aan Bosch ligt. Wat houdt de software-defined auto in, en wat betekent het voor de werkplaats?
ZF's nieuwe aanvulling op intelligente cruise control kan tot 8 % energieverbruik besparen. Dit Eco Control 4 ACC evalueert in real time kaartinformatie en voertuiginfo over de optimale belasting van de aandrijflijn. Ontwikkelingspartners Embotech en ZF beschrijven het als 'extra rijbereik in de praktijk', en denken dus aan gebruik in elektrische auto's.
Wist je dat de vacuüm-rembekrachtiger inmiddels meer dan 90 jaar oud is? De Belgische engineer Albert Dewandre sloeg al in 1927 de handen ineen met Robert Bosch GmbH, die sindsdien voor de productie en verkoop zorgde. Het decennia-oude concept wordt anno 2020 nog steeds fanatiek gebruikt. Maar hoe zit dat met de auto van de toekomst? Is er dan nog steeds plaats voor dit systeem?