Remsysteem van de toekomst volgens Continental
Continental toont op Auto Shanghai 2025 nieuwe rijhulpsystemen, slimme verlichting, raamprojecties en een elektrisch remsysteem zonder remvloeistof.
Hoeveel kan een Febi remschijf verdragen? Om dat uit te vinden, onderwierp de Bilstein Group een set 12731 remschijven voor bedrijfsvoertuigen aan de ultieme stresstest: op het circuit, gemonteerd op een 1.150 pk racetruck.
Continental toont op Auto Shanghai 2025 nieuwe rijhulpsystemen, slimme verlichting, raamprojecties en een elektrisch remsysteem zonder remvloeistof.
Door zijn goede warmteafvoer en betrouwbare remprestaties heeft de schijfrem de trommelrem bijna verdrongen. Toch lijkt het erop dat de trommelrem dankzij de fijnstofwetten en elektrificatie aan een tegenoffensief bezig is. Anton de Coster van Continental vertelt erover bij een lezing van ATC-afdeling Limburg.
Van alle kanten wordt al geschermd met auto's die autonoom kunnen rijden. Er zit dan onder meer elektronica in die stuur en remmen kunnen bedienen, zonder chauffeur. Bosch komt nu met een brake-by-wire waar ook een chauffeur geheel door middel van elektronica remt.
Continental ontwikkelt speciaal race-remsysteem voor de Bugatti Bolide, een hypercar van 1.600 pk. In dit systeem wordt voor het eerst ESC met koolstofvezel schijven gecombineerd.